• Anonym (Någon?)

Någon som bor i Göteborg, närheteen av Nymånegatan?

Försöker få kontakt med min pappa. är det nån som vet vad den gatan ligger i Göteborg?

• Svar på tråden Någon som bor i Göteborg, närheteen av Nymånegatan?
  • Anonym (Någon?)

Vad ligger det närmast?

• Anonym
    Anonym (Någon?) skrev 2009-08-11 13:35:59 följande:
    Vad ligger det närmast?
    Hm, det beror på vad du menar?  SKF ligger ganska nära tex.
  • Anonym (Någon?)

Vad är SKF för nåt?

• Anonym

Du kanske borde kolla på hitta.se, är ju lättare än att fråga här när du ändå inte verkar veta ett dugg om göteborg...

• Trollet Ludenben

kortedala är ganska nära från gamlestan... tillhör nordöstra göteborg

• Anonym (Någon?)

Jag ska ju till Landvetter på kvällen. Ligger de långt därifrån?

• Anonym
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-11 13:45:36 följande:
    kortedala är ganska nära från gamlestan... tillhör nordöstra göteborg
    Gamlestan ligger ju i Kortedala.
    Kortedala är en stadsdel i utkanten av Göteborg. Det är nog lättare om du tittar på någon karta på nätet, TS.
  • Anonym
    Anonym (Någon?) skrev 2009-08-11 13:47:55 följande:
    Jag ska ju till Landvetter på kvällen. Ligger de långt därifrån?
    Ca 20 minuter med bil.
  • Trollet Ludenben
    Anonym skrev 2009-08-11 13:48:58 följande:
    Gamlestan ligger ju i Kortedala. Kortedala är en stadsdel i utkanten av Göteborg. Det är nog lättare om du tittar på någon karta på nätet, TS.
    ok bor i angered och tar man vagnen kan man inte ta den till gamlestan och tro att man är i kortedala.
  • Anonym
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-11 13:51:35 följande:
    ok bor i angered och tar man vagnen kan man inte ta den till gamlestan och tro att man är i kortedala.
    Jo, den vagnen går ju förbi gamlestadstorget. Stadsdelen Kortedala består av tre områden: Kortedala (där Nymånegatan ligger för övrigt), Gamlestan och Utby
  • Trollet Ludenben
    Anonym skrev 2009-08-11 13:54:10 följande:
    Jo, den vagnen går ju förbi gamlestadstorget. Stadsdelen Kortedala består av tre områden: Kortedala (där Nymånegatan ligger för övrigt), Gamlestan och Utby
    ja såklart vagnen går där förbi och det tillhör området. Men om någon frågar tex vart nånting ligger som är på gamlestadstorget så säger man ju det och inte i kortedala eftersom då skulle de lätt bli missförstånd. Tex de bussar som ska till gamlestadstorget står det gamlestadstorget på och inte kortedala. Kortedala torg och de är ju ändå en bit i från varandra även om de på pappret tillhör samma stadsdel
  • Anonym
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-11 13:57:09 följande:
    ja såklart vagnen går där förbi och det tillhör området. Men om någon frågar tex vart nånting ligger som är på gamlestadstorget så säger man ju det och inte i kortedala eftersom då skulle de lätt bli missförstånd. Tex de bussar som ska till gamlestadstorget står det gamlestadstorget på och inte kortedala. Kortedala torg och de är ju ändå en bit i från varandra även om de på pappret tillhör samma stadsdel
    Jo det är klart att man säger Gamlestan om man menar Gamlestan, det gör jag med! Eller Utby med för den delen, inte någon jag känner som bor i Utby säger att han/hon bor i Kortedala
    Men det här blev nog lite väl OT för stackars TS nu
  • Trollet Ludenben
    Anonym skrev 2009-08-11 14:01:43 följande:
    Jo det är klart att man säger Gamlestan om man menar Gamlestan, det gör jag med! Eller Utby med för den delen, inte någon jag känner som bor i Utby säger att han/hon bor i Kortedala Men det här blev nog lite väl OT för stackars TS nu
    ja, det blev lite ot, tänkte att det skulle vara lättare för ts att hitta om man förklarade gamlestan kommer först och kortedala sen. men äsch, kanske bättre att kolla på hitta.se eller på eniro
Svar på tråden Någon som bor i Göteborg, närheteen av Nymånegatan?