Inlägg från: lassemia |Visa alla inlägg
  • lassemia

    Någon som väntar barn i april?

    1 Splinn
    2 mizzvictory
    3 cooksienelle, lassemia
    4 UnDeuxTrois
    5 Caeruleus, minunderbarafamilj
    6 Pricken78
    7Tessie vh, OElliO, Tessan28
    8 April2010, Humpan
    9 Aprilbebis 2010, Peppie
    10 SusanneÖst, Brunett84, enbebisimagen, emaa, Mjau83, Ika84
    11 Övningsmamma, Nicholas Mamma
    12
    13 Fi4, Al Zahra, IMeMarie
    14 Babba74, Nelly08, helene306, 13 år...Mandasmamma
    15 Lyckan80, Pluttisen2009
    16 Cillizan, Nonkan82, Omania
    17 Nickpick, Mjesec, fancyface flisan
    18 Jossan01, RockAngel, Villemoa08
    19 Vaniljsemlan36, EnLitenFlicka,MortillElla bebis nummer 3, Camilla85
    20 Solig Söndag, aguila86
    21 Misssindra, Alibama
    22
    23 Hoppatossa, Neverendingme, Emjij
    24 Mamma0005, Heleri , Smurfan
    25 fallingstar
    26 Fru Trassel
    27
    28 Len Gbg,tängla
    29
    30AndyPandyDoo

    Är nytillkommen här och väntar barn till den 3:e april:)

  • lassemia

    Det säger ju att de med kraftigt illamàende har en tendens att gà ner i vikt första tiden, men med mig gick jag upp den tiden med min son. Tror att det blir likadant den här gàngen, màste ju konstant smàäta för att inte mà ännu sämre:/!

    Fler som gàtt upp i vikt pga illamàendet?

  • lassemia
    helene306 skrev 2009-08-24 10:58:08 följande:
    Nja, alltså jag har nog snarare gått upp för att jag vräkt i mig massor kolhydrater. Försöker äta efter lchf men med illamåendet och fetrik mat fick jag peta in mer kolhydrater och jag gick upp 2 kilo direkt. Nu har min mage varit helt i uppror sen alla smörgåsar, pasta och annat skit kommit ner och jag mår sämre av att ha en gasig, uppblåst mage så nu försöker jag hitta en balans och få i mig mindre kolhydrater. Det mådde jag fanken inte heller bra av ...
    Det är sant!!!!

    Helt plötsligt ska man peta i sig en massa som man i vanliga fall ska undvika, typ Vitt bröd:/. Jag har oxà en extremt uppblàst mage... ser ut som när jag var i 17:e veckan sist;)!!! Inte orkar jag röra mig heller när jag màr sà illa, även om det sägs ska underlätta illamàendet!
  • lassemia

    Maria Nyckelpiga skrev 2009-08-26 11:29:14 följande:


    Hur är era humör? Jag är så himla arg och sur hela tiden och bara bråkar med allt och alla, speciellt min man... Och han är inte sen att hänga på och tänker inte alls på att jag är gravid och att det kanske är därför jag är så sur... Ska det vara så här i 9 mån. Så här var det minsann inte förra gången.
    Jag är ooooofta nedstämd och lättirriterad. Inte ens jag tycker om att vara med mig själv längre, stackars alla andra :/
  • lassemia
    jossan01 skrev 2009-08-26 15:03:10 följande:
    Är det nån mer än jag som har noll sexlust? Jag känner mig så grymt elak men bara tanken på sex ger mig rysningar.. Har verkligen en helt otroligt underbar man som står ut med mig, han har inte fått komma till på snart 4 veckor och då kan jag tillägga att vi hör till dom som jökar minst 4-5 gånger i veckan annars.
    En till här... Icke existerande, vill helst inte att nàgon rör vid mig....
  • lassemia

    T.o.m. en puss pà munnen känns jobbigt när man /jag màr illa, och lukter ocksà för den delen, typ andedräkter...

  • lassemia
    Smulgumman skrev 2009-08-26 21:56:00 följande:
    1 - Splinn, Sarita1980 2 - mizzvictory 3 - cooksienelle, lassemia 4 - UnDeuxTrois 5 - Caeruleus, minunderbarafamilj, Michella 6 - Pricken78 7 - Tessie vh, OElliO, Tessan28 8 - April2010, Humpan 9 - Aprilbebis 2010, Peppie 10 - SusanneÖst, Brunett84, enbebisimagen, emaa, Mjau83, Ika84 11 - Övningsmamma, Nicholas Mamma 12 - 13 - Fi4, Al Zahra, IMeMarie 14 Babba74, Nelly08, helene306, 13 år...Mandasmamma 15 - Lyckan80, Pluttisen2009 16 - Cillizan, Nonkan82, Omania 17 - Nickpick, Mjesec, fancyface flisan 18 - Jossan01, RockAngel, Villemoa08 19 - Vaniljsemlan36, EnLitenFlicka, MortillElla bebis nummer 3, Camilla85 20 - Solig Söndag, aguila86 21 - Misssindra, Alibama 22 - Kermitzen 23 - Hoppatossa, Neverendingme, Emjij, Maria Nyckelpiga 24 - Mamma0005, Heleri, Smurfan 25 - fallingstar 26 - Fru Trassel, Mizzenn 27 - 28 - Len Gbg,tängla,Bina86 29 - 30 - AndyPandyDoo, momma c 31- Smulgumman
    Smulgumman: Jag tror nog inte att det är möjligt att föda barn den 31 april ;)! Den dagen existerar inte vad jag vet... hehe
  • lassemia

    Är du fortfarande här smulgumman? Är nyfiken pà när du egentligen ska ha ditt barn eftersom det inte existerar 31 april ;)

  • lassemia
    missRockangel skrev 2009-09-14 08:17:04 följande:
    Jag mår så himla illa. Försöker se det som positivt, då man har hört att det är ett tecken på en stark graviditet. Men fy va det är jobbigt.... Jag jobbar inom städ hos privatpersoner. Kan säga att det är INTE kul att skura andras toastolar i detta läget. Funderar skarpt på att kontakta min barnmorska och rådfråga om en sjukskrivning. Vill ju inte spy hemma hos mina kunder...
    USCH! Stackars dig! Jag kräks bara jag ser ngt äckligt i vàr toastol;)!

    Vilken vecka är du i nu? Jag är i v12. Trodde illamàendet äntligen var pà väg bort men nu har bàde det och tröttheten kommit tillbaka med förnyad kraft:/! Deprimerande!!!!
  • lassemia

    Var pà UL i förrgàr och sàg vàr lilla bebis. Sà söt. Han/hon rörde sig sà mkt att det var svàrt att ta màtt:). Hoppade konstant! SVàrt att förstà hur den kan röra sig sà mkt utan att jag känner nàgot. Pà söndag gàr jag in i vecka 13 sà sparkarna närmar sig med stormsteg:=). Tog förresten NUPP-test och det sàg bra ut! SKÖNT att ha fàtt se att allt är bra och dessutom vara i vecka 12. NU kan jag andas ut och verkligen njuta av graviditeten:)

    Kram pà er alla o ha en bra helg!

  • lassemia
    myran82 skrev 2009-11-08 22:01:22 följande:
    Jag önskar att jag mådde bra i min graviditet. Mitt illamående har kommit tillbaka och i morse kräktes jag ett par gånger. Har även en hemsk foglossning. Har en stark känsla av att detta blir vårat enda barn, som det känns nu orkar jag inte vara gravid någon mer gång.
    mmm, sà kände jag oxà under början av min förra graviditet och under förlossningen men tror att det är perfekt genomtänkt av naturen, det där att man glömmer känslan man hade... och sà är man där igen! :)
Svar på tråden Någon som väntar barn i april?