Inlägg från: Threezool |Visa alla inlägg
  • Threezool

vänsterpartiet ?

Jag röstar på V för att de är det enda parti i dagens Sverige som faktiskt är vänster. S är inte längre ett vänsterparti utan ett socialliberalt parti där det ska flörtas med högern hela tiden.

De har helt tappat sin ideologi som byggde upp socialdemokraterna och hela arbetarrörelsen.

Vänsterpartiet idag är vad socialdemokraterna brukade vara och även om jag inte håller med om en del saker de pushar för så är det i det stora hela den värdegrund och syn på människor och samhälle som jag kan ställa mig bakom.

Systemutvecklare och pappa
  • Threezool
    Tom Araya skrev 2018-08-13 22:03:05 följande:
    Vänsterpartisten Nooshi Dadgostar ger vänsterblivenheten ett ansikte ? är nummer två på Vänsterpartiets riksdagslista. Summering: hårdbeskatta patriarkala miljardärer i Danderyd så de inte har råd att köpa knark i förorten så blir det mer jämlikt i Sverige...
    ...

www.facebook.com/politikfakta/videos/438068083344767/

Jo att hänvisa till Politikfakta är ju verkligen en bra källa, snarare ännu en propagandablaska från SD där man dessutom ser att videon är hårt klippt istället för att låta tittarna få följa hennes resonemang.

Sen håller jag dock inte med om påhoppet, det var jävligt onödigt.

• Threezool
    lurkendurk skrev 2018-08-14 09:58:28 följande:

Ett gäng smygkommunister som vill beskatta allt och alla. Detta kommer drabba sjuksköterskor såväl som lärare och folk som bor på landsbygden. 

På vilket sätt skull det drabba dem? Vänsterpartiet vill beskatta kapital och höginkomsttagare mer vilket dessa yrken inte är och lär troligtvis inte ha något kapital att tala om heller.
Svar på tråden vänsterpartiet ?