• tjejmaffian

kitchenaid?

Är lite sugen på att köpa en kitchenaid artisan..Ni som har en sådan- är ni nöjda, dvs var den värd pengarna? Vad brukar ni göra med den? Mitt dilemma, förutom det dyra priset, är att den verkar lite liten...Får man tex plats att göra dubbel sats kanelbullar i degbunken?

• Svar på tråden kitchenaid?
  • Hägerbo

dubbel sats tror jag inte, det går knappt i min stora elektrolux min granne köpte en obh nordica en ganska shysst kopia på kitchen om man inte är kinkig, tror hon sa den är sju liter hon är mycket nöjd.

• stinamalmö

åh, jag vill också ha en kitchen-aid, den är så sjukt snygg, fast jag tycker också att den är i det dyraste laget...

• tjejmaffian

Kollar även på kenwood KM040 major titanium som är stilren och verkar mer kraftfull än Kitchenaiden...Kostar ca 6-7000 kronor i sverige, men i tyskland ca halva priset...

• jolle85

Har en KA. Är supernöjd med den.

Det är bara det att man bara kan baka på 0,5 liter, man skulle vilja att den kunde köra lite större degar, men, men...

Hoppas att du köper en, helt klart värt pengarna... Man kan ju köpa till andra delar med så blir det ännu mer en köksmaskin.

Lycka till med beslutet!

• mimmi 64

För en månad sedan stod jag i begrepp att köpa en ny köksmaskin, det första jag tänkte på var just Kitchen Aid eftersom den är snygg och till det priset borde den vara bra.
    Jag blev väldigt förvånad när jag jämförde prestandan och alla recensioner som jag hittade , den är riktigt klen och klarar bara en enkel sats deg tex.

Så jag letade vidare och föll då för Kenwood titanium major .Jag fick hem den igår
    och har precis gjort min första deg .

Den är helt underbar och i mina ögon snyggare och modernare än KA
    Lycka till!

• stinamalmö

fast jag gillar 50-talskänslan i Kitchen-Aid...

• Tigerunge

Har varit på väg att köpa en sån flera gånger, men hos mig hade den inte fyllt någon större funktion än att ha stillat mitt habegär för coola prylar.
    Jag bakar mycket och har en electroluxblandare och den är suverän för jag bakar alltid med dubbla degsatser.
    Om jag gör nåt mindre typ en pizzadeg så använder jag mig av min handmixer (Dualit som också är rätt cool)

• rultan

tjejmaffian!
    Kenwood är jag också intresserad av! Billigare i Tyskland säger du, kan man beställa på nätet eller?

• tjejmaffian

Rultan. Ja, jag kollar på den bästa just nu (tror jag) Kenwood Titan Major 040, kostar ca 6-7000 kronor här hemma, kostar 3800 i tyskland...Även tillbehören är ca halva priset på tyska sidor...Kolla tex comtech.de

• rultan
    tjejmaffian skrev 2009-08-17 20:24:53 följande:
    Rultan. Ja, jag kollar på den bästa just nu (tror jag) Kenwood Titan Major 040, kostar ca 6-7000 kronor här hemma, kostar 3800 i tyskland...Även tillbehören är ca halva priset på tyska sidor...Kolla tex comtech.de
    Kollar... men hitttar inte den modellen...
    Tips på sök?
  • tjejmaffian

sök annars kenwood 040 kuchenmaschine eller nått så kommer du in på flera olika tyska sidor...Finns från runt 4000 kronor..

• linneflickan

Jag är riktigt riktigt nöjd med min kitchen aid. Min mamma hade under min uppväxt en kenwood (STOR) som man alltid gjorde dubbel sats bullar eller bröd i... men det var alltid ett meck att få fram den - och dessutom tyckte jag att det hann överjäsa under utbakningen, för att det var så mycket deg.

Dels är KA så liten och så snygg, att den står framme hela tiden (vilket leder till att den används till allting, vispa ihop en pulverefterrätt eller göra en pajdeg...) och dels tycker jag personligen att det är lättare att sätta en deg i taget och bara lägga över i en annan jäsbunke... så blir inte hela stora degen färdig samtidigt och ska tas om hand. -men det är bara min personliga upplevelse...

För övrigt har min ömma moder oxå en kitchen aid nu:)

• musli

Jag har haft Kenwood Major hela mitt liv och älskar den! Tyvärr gick min "vackra" orange/bruna maskin sönder och jag hade inte råd att köpa en Kenwood Major Titanium som är min dröm-maskin så jag fick helt enkelt nöja mig med en Kenwood Patissier så länge och den är faktiskt jättebra! Kostar typ 2500:-, läcker 50-talsstil och i olika färger, jag har den crèmegula.
    Ska man bara ha en maskin att baka med (degkrok, ballongvisp och K-spade (vinge) för kakdegar och pajdegar) så är Patissier ett bra val.

Kitchen Aid får du betala för ett utseende/rykte/märke, den går på ca. 5500:- och har en motor-effekt på 300 watt.
    Patissier går på 2065:- på pixmania.se om du vill ha en röd t.ex och har en motor-effekt på 400 watt...

Finns tester att läsa om man vill, t.ex. på smartson.se

Hanna 050511 & lillebror bf 090919
  • Fruisen

Jag tycker att Kenwooden Patissier låter bra, verkar svår att hitta bara. Har den något annat modellnamn eller modellnummer? Har du några tillbehör? Jag var först inne på att köpa KitchenAid nämligen, men med passertillsats för att kunna göra barnmat. Men då måste man även ha köttkvarnstillsats för att kunna koppla på apparaten och då är vi uppe i över 7000 och det blir lite väääl dyrt. Nu tycker jag KA är så snygga men även Patissiern, synd bara att de inte finns i fler färger. Någon som har några andra favoriter? Vill både kunna baka och göra barnmat men inte till vilket pris som helst.

ღ ♥ ღ Amanda & Jacob är mina små älsklingar! ღ ♥ ღ
  • musli
    Fruisen skrev 2009-08-23 23:10:22 följande:
    Jag tycker att Kenwooden Patissier låter bra, verkar svår att hitta bara. Har den något annat modellnamn eller modellnummer? Har du några tillbehör? Jag var först inne på att köpa KitchenAid nämligen, men med passertillsats för att kunna göra barnmat. Men då måste man även ha köttkvarnstillsats för att kunna koppla på apparaten och då är vi uppe i över 7000 och det blir lite väääl dyrt. Nu tycker jag KA är så snygga men även Patissiern, synd bara att de inte finns i fler färger. Någon som har några andra favoriter? Vill både kunna baka och göra barnmat men inte till vilket pris som helst.
    OBH har en liknande Patissier, vet dock inte hur den är i styrka och sånt...
    Kenwood Patissier är ju starkare i motorn än Kitchen Aid. Ska se om jag hittar länkar till Patissier...
  • musli
    musli skrev 2009-08-24 13:36:42 följande:
    OBH har en liknande Patissier, vet dock inte hur den är i styrka och sånt... Kenwood Patissier är ju starkare i motorn än Kitchen Aid. Ska se om jag hittar länkar till Patissier...
    Om man kollar på Kenwoods sida så verkar det som att Patissier försvinner, kanske därför det bara finns chili-röd överallt... Kom tydligen nån ny, Kmix, istället, inte alls lika snygg men antagligen bättre...

OBH's heter Supreme, liknar Patissier väääldigt mycket men är till och med starkare, 500 watt är motorn på.
Svar på tråden kitchenaid?