• musli

kitchenaid?

Jag har haft Kenwood Major hela mitt liv och älskar den! Tyvärr gick min "vackra" orange/bruna maskin sönder och jag hade inte råd att köpa en Kenwood Major Titanium som är min dröm-maskin så jag fick helt enkelt nöja mig med en Kenwood Patissier så länge och den är faktiskt jättebra! Kostar typ 2500:-, läcker 50-talsstil och i olika färger, jag har den crèmegula.
    Ska man bara ha en maskin att baka med (degkrok, ballongvisp och K-spade (vinge) för kakdegar och pajdegar) så är Patissier ett bra val.

Kitchen Aid får du betala för ett utseende/rykte/märke, den går på ca. 5500:- och har en motor-effekt på 300 watt.
    Patissier går på 2065:- på pixmania.se om du vill ha en röd t.ex och har en motor-effekt på 400 watt...

Finns tester att läsa om man vill, t.ex. på smartson.se

Hanna 050511 & lillebror bf 090919
  • musli
    Fruisen skrev 2009-08-23 23:10:22 följande:
    Jag tycker att Kenwooden Patissier låter bra, verkar svår att hitta bara. Har den något annat modellnamn eller modellnummer? Har du några tillbehör? Jag var först inne på att köpa KitchenAid nämligen, men med passertillsats för att kunna göra barnmat. Men då måste man även ha köttkvarnstillsats för att kunna koppla på apparaten och då är vi uppe i över 7000 och det blir lite väääl dyrt. Nu tycker jag KA är så snygga men även Patissiern, synd bara att de inte finns i fler färger. Någon som har några andra favoriter? Vill både kunna baka och göra barnmat men inte till vilket pris som helst.
    OBH har en liknande Patissier, vet dock inte hur den är i styrka och sånt...
    Kenwood Patissier är ju starkare i motorn än Kitchen Aid. Ska se om jag hittar länkar till Patissier...
  • musli
    musli skrev 2009-08-24 13:36:42 följande:
    OBH har en liknande Patissier, vet dock inte hur den är i styrka och sånt... Kenwood Patissier är ju starkare i motorn än Kitchen Aid. Ska se om jag hittar länkar till Patissier...
    Om man kollar på Kenwoods sida så verkar det som att Patissier försvinner, kanske därför det bara finns chili-röd överallt... Kom tydligen nån ny, Kmix, istället, inte alls lika snygg men antagligen bättre...

OBH's heter Supreme, liknar Patissier väääldigt mycket men är till och med starkare, 500 watt är motorn på.
Svar på tråden kitchenaid?