• strongenough

Kan jag ringa störningsjouren?

Jag bor i en lägenhet rätt närma områdets lokal. Idag har några 15 åringar fest där. De spelar inte bara skyhög musik så man känner det vibrerar utan de springer runder utanför lokalen och i närområdena där besusade och skrikande. Kan man ringa störningsjouren när det gäller störande ljud från lokalen?

• Svar på tråden Kan jag ringa störningsjouren?
  • Anova

Ring efter polisen om ungarna är fulla.. 114 14 är nummret.

• Thegran

Det borde inte vara några problem, så länge det inte är utomhus. (utomhus kan dom tydligen inte göra något sa störningsjouren på ett ställe där jag bodde förut iaf)

• La Lola

Såklart.
    Får en 15-åring ens hyra en sån lokal? Måste man inte vara myndig?

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • La Lola
    Anova skrev 2009-08-11 22:09:09 följande:
    Ring efter polisen om ungarna är fulla.. 114 14 är nummret.
    Precis.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • iorlina

Självklart. Eller jag skulle nog ringa polisen.. Är klockan bara 22 och de redan är så fulla vet man ju knappast hur natten kommer att sluta...

• Cissi nu är det dax

Min man jobbar som väktare och åker på VÄLDIGT många störningar. Polisen brukar oftast inte vara speciellt snabba på sånt där, så ring hellre störnings-jouren. Du får aldrig störa din granne, heter det. Sen är det väktaren på plats som avgör om det faktiskt är störande och avbryter det dom håller på med.
    Så stör det dig så ring!

• Anova

Cissi nu är det dax skrev 2009-08-11 22:11:19 följande:

Min man jobbar som väktare och åker på VÄLDIGT många störningar. Polisen brukar oftast inte vara speciellt snabba på sånt där, så ring hellre störnings-jouren. Du får aldrig störa din granne, heter det. Sen är det väktaren på plats som avgör om det faktiskt är störande och avbryter det dom håller på med.Så stör det dig så ring!
    Polisen får ta hand om de berusade ungarna. Det får inte väktare.
  • Fernandita

Du vågar inte gå ner själv och prata med dom?

• iorlina
    Fernandita skrev 2009-08-11 22:12:53 följande:
    Du vågar inte gå ner själv och prata med dom?
    Jag skulle inte gått ner själv som ensam... För det första vet man inte vilka man möter för tillfället och för det andra vet men inte hur dessa ungdomar handlar i framtiden om man avbryter deras fest i kväll...
  • strongenough

Då ringer jag!

Ungarna har börjat samlas utanför min trädgård med. Bad de som stod där och bråka att gå de är inte precis trevliga "lugna könet va fan" fick man som svar av en full 15 åring.

En annan satt utanför och storböla och skrek som fan. Frågade kompisarna vad som hänt "inget". Så sket i det!

Svar på tråden Kan jag ringa störningsjouren?