• Yosa

Någon som målat en obehandlad köpmansdisk vit? (köpt på Jysk) Hur blev det?

Är det någon här som målat en obehandlad köpmansdisk vit? Typ en sån som Jysk sålt i flera år. Hur blev det? har du kanske kort att visa på resultatet?

Någon annan som kanske har tankar kring detta och hur det skulle bli (även om du själv inte målat någon)?

• Svar på tråden Någon som målat en obehandlad köpmansdisk vit? (köpt på Jysk) Hur blev det?
  • Morsans

Vi betsade en (köpt på Jysk) för några år sedan, det blev jättebra.

• Yosa
    Morsans skrev 2009-08-12 12:29:37 följande:
    Vi betsade en (köpt på Jysk) för några år sedan, det blev jättebra.
    Har du något kort? Betsa, är det samma som att lasera eller var är skillnaden? Syns kvistarna igenom? Hade du kvistlack på kvistarna?
  • Morsans

Vet inte om laser och betsa är samma sak, borde vara liknande. Vi använde väldigt mörk bets brun/röd och på de ställen det fanns kvistar (dock inte många) så blev dessa lite ljusare men inget som såg konstigt ut. Använde inte kvistlack. Tyvärr har jag ingen bild..

• Februarii

Menar du en sån här?
    jysk.se/130/134/3667500/a/catalog
    Vi har just den på bilden (behandlad alltså) och jag har slipat och målat vitt. Det blir bra. Använde en lack färg med 40 glans tror jag, antikvit. Fick dock måla 3-4 lager eftersom jag slipade lite snabbt bara och grundade inte. Kvistarna syns inte igenom, använde inte kvistlack.

• Yosa
    Februarii skrev 2009-08-12 22:32:46 följande:
    Menar du en sån här?jysk.se/130/134/3667500/a/catalog Vi har just den på bilden (behandlad alltså) och jag har slipat och målat vitt. Det blir bra. Använde en lack färg med 40 glans tror jag, antikvit. Fick dock måla 3-4 lager eftersom jag slipade lite snabbt bara och grundade inte. Kvistarna syns inte igenom, använde inte kvistlack.
    njae vi har ne som är helt obehandlad
  • jborg

Jag har har målat en behandlad köpmansdisk från Jysk. Den blev jättefin vit med nya knoppar. Blev som en helt ny möbel.

Svar på tråden Någon som målat en obehandlad köpmansdisk vit? (köpt på Jysk) Hur blev det?