• Emmylou

ÄD på KS Huddinge Del 5

Halloj flickor!

Sitter här med sonen i bärsjal på magen. Inhandlades på nätet då han ofta har stort behov av att vara i famnen. Nu somnade han till slut efter att velat ha bröst efter bröst x fler. Till slut låg han bara & tuttade. Han har magknip, så han botar det med att mysa vid bröstet. Tyvärr mår inte bröstvårtorna lika bra av det... Han får kväljningar av napp o vill inte alls ha. Har googlat o hittat 2 kortare nappar ffa till prematura som maken ska få inhandla i morgon. Funkar inte dem så ger vi upp truget..

Nu börjar han vrida o vända på sig på magen. Dags att vanka runt.

Hoppas ni mår bra allihop o bebisarna i magar oxå ! Många kramar- Emmy o Adam

• Emmylou

Hej Alla!

Hoppas allt är toppen med er & bebisar i magarna!

Nu sover Adam på sin golv-filt (tips- tjock filt. Vår köpt på Ikea). I går var han hopplös att lägga ner, kunde bara sova i min famn. Så det blev att kånka. Jag fick förstås inte vila, det gick inte ens att amma i sängen och ligga kvar (det brukar alltid funka). Så jag hoppas det blir en lugnare dag i dag, har ju börjat bra

Nu väntar jag på att min mamma & hennes man ska komma med lunch. Ska bli gott. Vänta er inget annat än att amning gör en hungrig! Mina portioner är inte av denna värld! Jag blir lätt mätt i vanliga fall. Kilona har rasat av mig. Är rädd att se ut som en 12-årig pojke med bröst till slut

I morgon ska vi gå & hälsa på på mitt jobb. Då hoppas man på en nöjd, trött pojke.

Sköt om er allihop. Massa kramar

• Emmylou

Hej allihop!

Pricken-vad jobbigt med värken. Hoppas verkligen att det inte blir tidig bebis!

I dag var vi på mitt jobb & hälsade på. Jag fasade för hur det skulle gå då Adam var ledsen om han inte fick ligga vid bröstet hela dagen innan vi gick. Men väl på jobbet var han exemplarisk, kollegorna var förundrade över hur lugn & social han var. Han lever ut sitt innersta med mamma, det är bra- det måste betyda att han känner sig trygg med mig

Hinner inte med mycket just nu, jag skrev ju iofs i går, men det hör inte till vanligheterna att jag hinner kika in här så ofta. Men, ni ska veta att jag tänker på er! Nu vaknar A. Hej Svejs!

• Emmylou

Hej alla ÄD-vänner

AnkieG-Känner oxå igen det där med svullna fötter.. Jag hade 1 par skor jag fick på mig i slutet, ett par gympaskor som är jättestora nu. Flip-flop o liknande var bara att glömma (hallo trollmor liksom). Efter förlossningen tyckte jag att jag hade SÅ snygga fötter! (har aldrig tyckt det tidigare).

Här är allt bra. Adam växer så det knakar. 6 kg nu. Han har snittat ½ kg i veckan senaste tiden. Något näringsrikt måste det vara i den där mjölken, det står klart! Nu ligger han & sover på filten i köket. Satt o sov i bärsele länge innan jag lade ner honom. Trodde inte han skulle sova så länge, han brukar märka ganska snart att man lagt ner honom. Skönt! Skruttbebisar ska sova ibland.

Varit på efterkontroll på MVC i dag. Allt läkt fint. På vägen hem träffade vi en mamma med en 4 mån dotter. Vi började prata, de följde med hem, ammade på uteplatsen & gick sen. Vi ska ses & ta en promenad i morgon. Att ha barn är som att ha hund tydligen Hon verkar jättetrevlig! De bor i närheten. Jag har tänkt att det skulle vara så trevligt med en promenad-kompis. Superkul!

Pricken- skönt att bebisen håller sig kvar där inne!

Bette- Skönt med halvtid! Det kändes som jag knappt var på jobbet när jag gick ner till halvtid. & snart HP för dig!

Sköt om er allihop. Försök njuta av att gå i butiker/ köpcentrum. Känns inte så kul med svininfluensan & alla "vanliga" virus ute när man har en pyttebebis. & det bästa tipset av dem alla- gå på bio!!!! Om ni tycker om det förstås. Jag ångrar att vi inte gick mer på bio i slutet av grav. Nu blir det hemma-film. Mysigt det också! Men, det är något speciellt med en mörk biosalong ändå tycker jag- men en påse M-kulor i näven

Sköt om er! Massa Kramar

Var på första föräldraträffen på BVC i fredags. Finns ett par möjliga promenad/fika- aspiranter där också. Man får inte var så knusslig, det är trevligt att bara ha någon annan att surra lite med som också är hemma om dagarna. Annars blir det nog rätt tråkigt längre fram. Nu tycker jag tiden rinner i väg för det mesta, men ju större Adam blir desto mer behov får man av annat socialt umgänge kan jag tro & mer tid förstås.

• Emmylou

Vet inte hur det sista stycket ramlade ner, men det gör det samma. Hej Hopp.

• Emmylou

Hej på er! A ligger vaken och kommer när som helst vilja komma upp. Skönt att du är sjukskriven Pricken!

Thats my call. Kram

• Emmylou

1814- Tack för det du gör! Vilken fantastisk gåva Tänk om fler gjorde som du!

Kram!

• Emmylou

Hej allihop!

Hoppas ni mår bra med era växande magar & att ni som kämpar får er efterlängtade lilla.

Här är allt bara bra. Adam sover & maken är på shoppingrunda.

A har börjat hitta rutiner. Har bara ätit en gång på natten de senaste nätterna. I natt fick jag sova 4 h & 40 minuter i streck!!! Rekord sedan A föddes! Han äter inte hela tiden längre som förut heller, varannan till var tredje h på dagtid. Känns superskönt! Han sover bättre på dagtid också & kan ligga själv i bland utan att bli ledsen. Han blev 2 månader i onsdags våran stora lilla skrutt

Estra- håller tummarna för guldägg!

Kram & trevlig helg!

• Emmylou

Hej Alla!

Amelie- Stort Grattis! Vet hur overkligt det känns när det lilla plusset äntligen kommer. Själv avverkade jag mååånga grav.tester.

Pricken- Ja, jag sa det till maken i går att jag sover bättre nu än jag gjort på länge. Sista månaderna av graviditeten hade jag sådan värk i höften så jag sov inte alls bra. Vi var på kalas i går & en släkting sa " tänk bara sen när han sover över nattmålen & du får sova 8 h". Nej, det kan jag verkligen inte ens tänka mig. På riktigt kan jag inte det. Jag skulle vakna & tro att A var sjuk & undra hur stor kissfläck det blivit på lakanet...

Längtar efter de där smakportionerna. Ska bli jättekul att se hur han reagerar på mat- introduktionen! Han kommer få kladda ordentligt! Barn som inte får kladda blir ofta rädda för att skita ner sig ( & då är det svårt att leka). Får skölja av honom med trädgårdsslangen efteråt

Hoppas ni mår bra & att ni får en bra vecka! Kram

• Emmylou

Kikar in & säger snabbt Hej medans sonen tar en tupplur

Hoppas det är bra med er allihop!

Bette- vad bra att ni är nöjda med Riga. Vi har ett embryo i frysen, & om det inte går vägen så hoppas vi att vi kan skrapa ihop pengar till privat ÄD och ev adoption om det inte funkar. Om vi bara får ihop pengar till adoption så kör vi direkt på det, vi vill inte spela mer lotto... Har ett par frågor till dig som jag hoppas du kan svar på:

Behöver man inte visum för att åka till Riga?
    Samarbetar de med gynekologer här eller hur funkar det med kontroller/ UL innan insättning osv?
    Hur reste ni dit?

Nu vaknar sonen. Kram!

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 5