ÄD på KS Huddinge Del 5
Emmylou: Du behöver inte visum till Riga, däremot om du åker till St Petersburg behövs visum. Det finns billiga flyg från Skavsta med ryanair till Riga, men du kan även åka båt över.
Emmylou: Du behöver inte visum till Riga, däremot om du åker till St Petersburg behövs visum. Det finns billiga flyg från Skavsta med ryanair till Riga, men du kan även åka båt över.
Vi står i adoptionskö, ska först testa ÄD men fungerar inte det så har vi vår köplats i adoptionsförmedlingen. För oss spelar det ingen roll om vi får gåvan att bli föräldrar till ett adoptivbarn eller ÄD barn.
Amelie: Får reda på i morgon om det blir något över till oss...nervös!!
För en gångs skull har vi lyckovindar i seglen, det räckte till oss! Blev så glad att jag började grina som ett litet barn efter jag fått telefonsamtalet. Nä, nu börjar jag gråta igen, detta kan bara inte vara sant, så lycklig. Även om det är lång väg kvar och många faktorer till som ska klaffa så har jag aldrig någonsin varit närmare att bli mamma än såhär.
Samarin: jag förstår hur du känner, jag var förberedd och mentalt inställd på att det inte skulle bli något till oss. Jag bad att de skulle ringa oavsett så gissa om jag var lagom nervös när det blinkade skyddat nummer på displayen, jag skakade i hela kroppen som en liten rädd kanin, så nervös var jag. Även om det var jättetråkigt att ni inte fick något så är ju en liten tröst att ni står som första mottagarpar nästa gång. Som andra i tråden skrivit så kan det gå ganska fort tills det är dags igen.
Är ruvare nu!
Fick tillbaka ett 4 celligt ägg, svar tydligen bra (jag har ingen koll alls) Men hoppas detta är ett super duper ägg!!!!!!!!!!!!!!!
Tot fick vi 11 ägg, men det verkar dessvärre bara som detta kommer bli det enda fungerande, vet ej om de kan frysa de få övriga som befruktats, skulle odla dem några dagar till sa de. Dessutom hade ett antal äggceller befruktas med 2 spemier vilket då skapar fel kromosomuppsättning, har ni andra varit med om det?
Leiben: För mig tog det ca 4 -5 månader. Hur länge har du stått i kö?
Ja, jag väntar spänt på att få testa! Men vågar inte ha några stora förhoppningar, känner inte ett dugg nu under ruvningen.
Vi hade stått i kö sedan okt 2007, i slutet av maj fick vi kallelse till nybesök och sedan så gick allt i rasande takt, gick mycket fortare än vad vi väntat från nybesök till det var dags!
Lite orolig är jag vad som händer om det inte går vägen nu, vi får nog inget till frysen, tyvärr. SKulle få något frysbrev om ca 2 veckor men läkaren lät mycket skeptisk till att något embryo skulle klara att frysas
Hej Amelie! Är det första VUL du går på? Vilken vecka är du i? Vilken toppenbra BM du verkar ha!!
Jag ruvar och ruvar! Letar hela tiden symptom, känner inget i brösten bara lite molande värk i magen till och från. Jo förresten så har jag nog kännt mig lite spänd i nedre delen av magen samt att det kliat lite som om jag hade loppor på/i magen.
Testdatum känns så avlägset så jag tror jag ska smygtesta lite innan om jag vågar Har ni andra tjuvtestat? Känns så långt att testa på dag 16 (om man räknar ET dagen som dag 0)
Kram på er alla andra oxå!!