Emmylou skrev 2009-09-24 13:21:50 följande:
Kikar in & säger snabbt Hej medans sonen tar en tupplur Hoppas det är bra med er allihop! Bette- vad bra att ni är nöjda med Riga. Vi har ett embryo i frysen, & om det inte går vägen så hoppas vi att vi kan skrapa ihop pengar till privat ÄD och ev adoption om det inte funkar. Om vi bara får ihop pengar till adoption så kör vi direkt på det, vi vill inte spela mer lotto... Har ett par frågor till dig som jag hoppas du kan svar på: Behöver man inte visum för att åka till Riga? Samarbetar de med gynekologer här eller hur funkar det med kontroller/
UL innan insättning osv? Hur reste ni dit? Nu vaknar sonen. Kram!
Om jag vore er skulle jag hellre göra ÄD än adoption i och med att ni har ett ÄD barn redan innan samt att det kan bli mycket problem med adopterade barn i tonåren, men det är min uppfattning. Hoppas att allt går bra med er sötnos Adam. Väljer ni att åka till Riga eller någonanstans i Europa kommer det säkert att gå alldeles utmärkt och det är billigare än att adoptera och det är betydligt mysigare att vänta sitt lilla barn tycker jag.
Till Riga behöver du inget visum, man flyger eller åker båt. Vi har flugit över båda gångerna. Jag flög ensam sist när insättningen var, det gick alldeles utmärkt. Man får se till så man har en gynekolog här i Sverige som man kan gå till samt att man hos denne kan få medicinen utskriven på högkostnadskort.
Du får donatorns alla ägg vid den donationen i och med att du betalar för det. De fryser ned de embryon som blir över och du kan åka tillbaka för syskonförsök.
6350 Euro kostade det när jag gjorde min beh på AVA i Riga.
Efter beh vilade jag i deras vilorum i några timmar, fick lite fika och så bara softade jag och sedan delade jag och en annan tjej på en taxi till flygplatsen och så åkte jag hem. Fick med mig lite extra mediicner som jag tagit vid den här beh kortison och extra progesteron.
Bette