• kaj04

Boende i Schweiz del 9

har oxå hittat hit!
    bra jobbat amazonas! vem vet, snart kanske vi kan få till en träff! våra bebisar är ju rätt jämngamla eller hur?

• kaj04

hej tuntalisa, det var ett tag sedan!

har du lite tips för barn i lugano?
    vi ska ner sista helgen i augusti för min man ska ta sig en träningsrunda med cykel... dom har typ triathlon med jobbet o han ska cykla o innan dess vill han provcykla sträckan som är utanför lugano. nu har hans arbetskamrat bokat in oss billigt på villa sassa o jag kommer att vara själv med mina 2 för några timmar.
    har du tips till oss eller kanske till o med lust att träffas?

• kaj04

tuntalisa:
    vi kommer ner lördagen den 29e augusti o stannar bara till söndagen. vet ännu inte när sambon ska ge sig ut o cykla, men jag tippar på lördag.
    kan höra av mig längre fram när jag vet. lekparker är alltid bra...

• kaj04

hannas83:
    välkommen hit!
    jag är oxå i tyska delen, men Ain är i alla fall i den franska delen. har hon hittat hit ännu?

• kaj04

tack mamba

det var några år sedan jag bodde utanför lugano (15!!!) o utan barn gick man ju inte runt o tänkte på lekparker...

• kaj04

jag kommer bara på Ain som är i franska schweiz... apple pie drog ju till london igen, men jag ber om ursäkt om jag har glömt någon

• kaj04

amazonas:
    som du redan vet kan jag bäst förmiddagar, då har jag bara lillen med o yannick är på lekis.
    annars om mamba oxå kommer kan ju stora killarna leka...

• kaj04

räkmamman:
    kan bara instämma med föregående talare...

jag har turen att kunna jobba kvällar o helger inom restaurantbranschen, för min lön skulle annars oxå gå åt till dagis. sen har vi inget dagis i niederweningen o yannick behöver bara passning före o efter lekis... skulle bli rätt jobbigt att organisera o jag är glad att jag slipper!

fortsätter man att räkna märker man att eftersom jag skulle jobba mer, skulle jag ju tjäna mer o då betalar jag ju högre skatt o till sist blir det inget kvar till mig o jag är utbränd o ser aldrig mina barn (lite drastiskt kanske...)

• kaj04

ain:
    om du inte är med kan du ju gå med i svenska mammor o ta över "jobbet" som kontaktmamma i franska delen av schweiz...

• kaj04

pergobruden:
    jag tror man är lite orolig för alla biverkningar o sen har dom inte hunnit testa vaccinet särskilt noggrant på barn.
    har hört att barn kan få personlighetsstörningar bla.

• kaj04

räkmamman:
    om du hellre bakar med torrjäst är en påse i sverige 14gr o motsvarar 2 påsar här som är 7gr vardera.

pergobruden:
    i wallisellen kan man åka med sopor av alla slag, ställer bilen på en våg o sen betalar man efter kg.
    www.kmuellerag.ch/

här gjorde jag mig av med många kilon innan vi flyttade hit

• kaj04

amazonas:
    måndag kan jag inte! attans oxå! men hur vore det med en förmiddagsfika någon gång? då har jag bara en liten kille, är lite lättare då

• kaj04

mamba:
    dax att ses med våra illbattingar? är jättenyfiken på erat nya hus... kanske vi hinner när det blir lov? eller ska ni bort? min mamma kommer den 8e o vi har dop den 10e, men innan kanske?

Svar på tråden Boende i Schweiz del 9