Boende i Schweiz del 9
har oxå hittat hit!
bra jobbat amazonas! vem vet, snart kanske vi kan få till en träff! våra bebisar är ju rätt jämngamla eller hur?
har oxå hittat hit!
bra jobbat amazonas! vem vet, snart kanske vi kan få till en träff! våra bebisar är ju rätt jämngamla eller hur?
hej tuntalisa, det var ett tag sedan!
har du lite tips för barn i lugano?
vi ska ner sista helgen i augusti för min man ska ta sig en träningsrunda med cykel... dom har typ triathlon med jobbet o han ska cykla o innan dess vill han provcykla sträckan som är utanför lugano. nu har hans arbetskamrat bokat in oss billigt på villa sassa o jag kommer att vara själv med mina 2 för några timmar.
har du tips till oss eller kanske till o med lust att träffas?
tuntalisa:
vi kommer ner lördagen den 29e augusti o stannar bara till söndagen. vet ännu inte när sambon ska ge sig ut o cykla, men jag tippar på lördag.
kan höra av mig längre fram när jag vet. lekparker är alltid bra...
hannas83:
välkommen hit!
jag är oxå i tyska delen, men Ain är i alla fall i den franska delen. har hon hittat hit ännu?
tack mamba
det var några år sedan jag bodde utanför lugano (15!!!) o utan barn gick man ju inte runt o tänkte på lekparker...
jag kommer bara på Ain som är i franska schweiz... apple pie drog ju till london igen, men jag ber om ursäkt om jag har glömt någon
amazonas:
som du redan vet kan jag bäst förmiddagar, då har jag bara lillen med o yannick är på lekis.
annars om mamba oxå kommer kan ju stora killarna leka...
räkmamman:
kan bara instämma med föregående talare...
jag har turen att kunna jobba kvällar o helger inom restaurantbranschen, för min lön skulle annars oxå gå åt till dagis. sen har vi inget dagis i niederweningen o yannick behöver bara passning före o efter lekis... skulle bli rätt jobbigt att organisera o jag är glad att jag slipper!
fortsätter man att räkna märker man att eftersom jag skulle jobba mer, skulle jag ju tjäna mer o då betalar jag ju högre skatt o till sist blir det inget kvar till mig o jag är utbränd o ser aldrig mina barn (lite drastiskt kanske...)
ain:
om du inte är med kan du ju gå med i svenska mammor o ta över "jobbet" som kontaktmamma i franska delen av schweiz...
pergobruden:
jag tror man är lite orolig för alla biverkningar o sen har dom inte hunnit testa vaccinet särskilt noggrant på barn.
har hört att barn kan få personlighetsstörningar bla.
räkmamman:
om du hellre bakar med torrjäst är en påse i sverige 14gr o motsvarar 2 påsar här som är 7gr vardera.
pergobruden:
i wallisellen kan man åka med sopor av alla slag, ställer bilen på en våg o sen betalar man efter kg.
www.kmuellerag.ch/
här gjorde jag mig av med många kilon innan vi flyttade hit
amazonas:
måndag kan jag inte! attans oxå! men hur vore det med en förmiddagsfika någon gång? då har jag bara en liten kille, är lite lättare då
mamba:
dax att ses med våra illbattingar? är jättenyfiken på erat nya hus... kanske vi hinner när det blir lov? eller ska ni bort? min mamma kommer den 8e o vi har dop den 10e, men innan kanske?