Inlägg från: Räkmamman |Visa alla inlägg
  • Räkmamman

Boende i Schweiz del 9

Bra jobbat att starta upp en ny trâd, Amazonas! Var precis hos doktorn och kollade min lilla, lilla bäbis i magen, OCH belv framflyttade en hel vecka, sâ plötsligt är vi i v. 16 och inte v. 15!! Nice!

Det var länge sen vi fikade pâ den här trâden... Hmmm, kanske dags? Kramar!

• Räkmamman

Mamba, ingen aning hur det är med studier.

Amazonas, ja, jag jobbar ju fortfarande fulltid sâ i sâ fall en lunchfika! Âker till Sverige imorrn men är tillbaks nästa fredag. Kram!

• Räkmamman

Hej alla, och alla nya!!!

Fika hade ju varit kul, men jag kan ju bara kvällstid än sâ länge. Har precis suttit och räknat pâ det här med dagis för tvâ smâ, det äter upp hela min lön, sâ i princip fâr jag BETALA för att jobba. Ni som har tvâ och har valt att jobba, hur i hela friden har ni resonerat, fâtt i hop det? är sâ arg just nu sâ jag har bara lust att packa väskan och flytta hem igen.

Helena S, när är det dags??? Kramar!

• Räkmamman

Oj, jag menade inte "hur i hela friden KAN ni välja att jobba", utan HJäLP med tips tack!!

• Räkmamman

Tack för alla tips och hej alla nya i trâden! Ja, vi fâr väl se vad det blir, vet ju inte om jag fâr behâlla mitt nuvarande jobb pâ deltid ens och heltid blir himla mafffigt (tycker det varit mycket bara med en plutt). Först ska liten komma frisk och glad till världen sâ tar vi tag i det andra sen, puh.

Helena: Jo, det är lite tidigt med sd. Jag fick ju ligga pâ sjukan i 5 veckor med Ingrid i magen och värkhemmande mediccin intravenöst i armen 24 timmar om dygnet, kul. Inget jag önskar nâgon, man jäklarns var min tyska blev bra

Regn och sol pâ samma gâng, och ett hejdundrande nattâskväder över Zürich inatt... Hela familjen sov, bara lilla mamma lâg klarvaken och lyssnade pâ oljudet.

• Räkmamman

Läaste pâ Aftonbladet i morse:

Barn under tre år bör inte vaccineras mot svininfluensan, enligt Läkemedelsverkets nya rekommendationer. Undantaget är barn i riskgruppen mellan sex månader och tre år.

Barn yngre än sex månader bör inte influensavaccineras alls, enligt verket som vägt samman nyttan och riskerna med vaccinet.

VA? Kan sticka vara sâ farligt? Tror jag gjorde "farligare" saker som att plugga tysk grammatik....

• Räkmamman

Sista kommentaren var till Helena och ahde inget med vaccinet att göra Snurr snurr snurr...

• Räkmamman

Hej kunskapsbanken,

Vad är lika med 50g svensk jäst nu igen (typ den CHa torrjästen)? Vet att vi diksuterat det 100 gânger men har aldrig skrivit ner det....

Kram alla! P.S Var i Geneve igâr, vad fint ni har det där!!

• Räkmamman

Man fâr en vouncher av "sop-amten" en gâng om âret ocksâ sâ man kan âka och dumpa en last gratis

Jag har hört an gammal skröna om att man första mândagen varje mânad ar ställa ut grovsopor, gamla möbler etc. är det nâgon som vet?

Och en frâga till, vi ska byta blöjsort, ska börja potträna och vill att hon ite är alltför torrr och bekväm utan ska märka att det blir blött och vill byta. Nâgra tips pâ bra blöjmärken? Har köpt de dyraste pâ maknaden hittils (Pampers Active Fit) lika dyrt som guld ungefär

• Räkmamman

Vi kör ocksâ en light-version, Elin är ju bara 18 mânader. Satt pâ pottan i morse och läste bok, sâ himla sött, men det har inte kommit nâgot i pottan än

• Räkmamman

Jag kan ses över lunch, typ 13-tiden oftast alla dar i veckan. Och snart kan jag sees VARJE DAG! Ja, snart och snart, februari nân gâng.... Vore kul, det var sâ länge sen vi hade en FL-dejt!

• Räkmamman

Skit, där fick jag för att jag inte kollade trâden (för mycket att göra pâ jobbet) sâ missade lunchen! En till snart?

• Räkmamman

Grattis Ain!! Kul med ännnu fler bäbisar Det verkar som jag fâr ledigt ett helt âr frân jobbet när bäbis 2 kommer! Obetalt men skönt att ha nâgot att komma tillbaks till IFALL man skulle vilja... Och välkommen 07barn! Vet att internationella skoan i Zug har fler svenska barn sâ det borde ju finnas en hel del svenskar där med.

Svar på tråden Boende i Schweiz del 9