Inlägg från: pergobruden |Visa alla inlägg
  • pergobruden

Boende i Schweiz del 9

Japp, så ser mina ut. Och adaptrar hittar man lätt, finns i alla "teknik-affärer" här. Vi har nästan bara svenska hushållsmaskiner.

• pergobruden

Räkmamman - ja, märkligt, fram tills nu har man ju sagt at barn från 6 månader till 2 år absolut SKA vaccineras eftersom dessa löper större risk att bli allvarligt sjuka och kräva sjukhusvård. Undrar vad de är de har upptäckt som gör att de plötsligt tvärvänt....

• pergobruden

Varför inte ta den Ch-a blötjästen? Visserligen ligger de på 42g, men det funkar i de flesta recept. Eller så köper man två och tar en lite skärva av den andra.

• pergobruden

Är det föresten nån som har koll på hur man gör sig av med grovsopor i Zürich? Finns det nån tipp? Vi vill bli av med lite gamla stolar och dyl som inte går av gömma i en züri-sack.....

• pergobruden

Är det någon här som har koll på hur man gör när man lämnar landet? Måste man gå till Kreisbyrån eller kan man bara dra (ja, efter att man sagt upp sin sjukvårdsförsäkring då....). Någon?

• pergobruden

Tack. Maken blir kvar ett tag till så eftersändning och sånt behövs inte än. Jag och dottern åker hem om två veckor. Meningen var att vi skulle komma tillbaks en 6-veckors-vända till innan vi stannar hemma för gott. Men nu lutar det åt att vi inte kommer tillbaka alls. Jag står bara inte ut här så vi har insett att det är bättre att göra såhär. Känns underbart att äntliglien få komma hem för att stanna!!!!!

• pergobruden

Olsson22 - givet! En fika i stan om några veckor? Så kan vi spy galla över CH, hehe...
    Amazonas - japp, jag pallar inte mer! MÅSTE hem nu!!!

Svar på tråden Boende i Schweiz del 9