Inlägg från: Pallan76 |Visa alla inlägg
  • Pallan76

Boende i Schweiz del 9

Hej!
    Jag är ny medlem här på Familjeliv och fick tips av en kompis i Sverige att kolla in den här tråden. Det verkar ju vara ett himla trevligt och bra sätt att lära känna nya människor på.

Det är egentligen för tidigt att prata om mitt lilla frö i magen, men om allt går som det ska så får vi en liten tillvåren :)

Mamba, jag bor också i Uster!

• Pallan76
    Amazina skrev 2009-08-29 15:45:49 följande:
    Hej! Vad kul!! Vad gör du här i Schweiz då? Jag bor i Zürich och är för tillfället mammaledig.
    Min Daniel är Schweizare och vi har bott i Niederuster i tre år nu. Jag har haft två olika jobb här men är nu arbetssökande, (så om någon har tips om jobb mottages det mer än gärna. Allt inom administration/back office).
    Jag vet inte riktigt hur det här fungerar... men om ni (från tråden) ses någon gång så skulle jag också jätte gärna vilja vara med :) Det vore kul att kunna dela erfarenheter med svenska mammor.
  • Pallan76
    Amazina skrev 2009-08-30 16:17:06 följande:
    Vi har pratat om en Zürichfika ett tag men det har liksom aldrig kommit loss... Kanske dags att ta tag i det nu. Vem kan när??Onsdagen den 16 septemberTorsdagen den 17 septemberFredagen den 18 septemberLördagen den 19 septemberDagtid/Kvällstid?Fika/Glas vin?Hemma hos någon/Starbucks/Movie mm?Jag kan nog hyfsat när som helst, måste kanske ta med dottern dock om maken jobbar.
    Vad kul!
    Jag kan alla dagar alla tider. I'm up for everything :)
  • Pallan76

Hej, det var ett tag sedan jag tittade in senast... har inte haft ro att sitta vid datorn den sista tiden. Vet inte varför man kallar det "morning sickness" när man mår pyton hela tiden!
    Kom att tänka på att vi faktiskt pratade om en träff och jag undrar om det blev/blir något av den?

• Pallan76

Jag kan på måndag :)

VI KOMMER:
    Amazonas + barn
    Paulina

Svar på tråden Boende i Schweiz del 9