• Agoo

Folsyra?

Hej på er!
    Fick diagnosen PCO för ca 3 år sedan.
    Vi har försökt bli gravida i över 1 års tid men ännu inte fått hjälp

Undrar om någon har erfarenhet av kosttillskottet Folsyra? Har läst att det kan öka chanserna att bli gravid.

• Svar på tråden Folsyra?
  • annika11

öka chanserna har jag inte gört att det ska göra däremot så är det rekomenderat att man ska äta det om försöker att bli gravid och fram tills vecka 12 detta för att förebygga missbildningar hos fostret.

• Pimpinellan

Nej,det har inget med lättheten/svårigheten att bli gravid att göra. Det ska tas tre måander innan man försöker få barn och detta för att förebygga ryggmärgsbråck och läpp-gomspalt hos barnet.

• Agoo

aha ok, kanske va så de va

Jaa, man får väl snällt vänta på att bli kontaktad av kvinnokliniken då... För det går ju inte o få tag på dem när man ringer :S

Tack för svaren iaf =)

• Majsan1977

Har också PCO, hade försökt bli gravid i ca 7 månader... utan resultat. Av lite olika anledningar valde jag att göra en detox-kur, blev gravid direkt efter den. Sen om det berodde på detox kuren eller ej.. vad vet jag. Fick dessvärre ett MA (konstaterdes i v12). Men nu kör jag en detox kur igen, för vem vet....

• Agoo
    Majsan1977 skrev 2009-08-13 10:52:21 följande:
    Har också PCO, hade försökt bli gravid i ca 7 månader... utan resultat. Av lite olika anledningar valde jag att göra en detox-kur, blev gravid direkt efter den. Sen om det berodde på detox kuren eller ej.. vad vet jag. Fick dessvärre ett MA (konstaterdes i v12). Men nu kör jag en detox kur igen, för vem vet....
    Jag började med GI förra sommaren och har lyckats bli av med all övervikt.. så känns som att jag har gjort det jag kan göra... Bara så irriterande att man aldrig kan få ett svar hur man står i utredningskön..

Lycka till Majsan, hoppas det går vägen denna gången
  • Majsan1977

Jag hade turen att träffa en läkare på privatklinik som konstaterade min PCO, fick Pergotime utskrivet men hann aldrig börja med dem då jag blev gravid..... Nu vänar jag på att kroppen ska "återställa sig" efter MA't så att vi kan "köra på igen". Ska på kontoll på tisdag så fårvi se vad dem säger....

Lycka till Saja!!

Svar på tråden Folsyra?