• sofflan82

    82:or som jobbar på eller ska ha första barnet del 2

    Nu var det dax för en ny tråd och det var ju en del diskussion om vem som skulle fixa så jag tar mig friheten!

    82:or som försöker bli gravida med sin första bebis.
    Vi som kämpar för att få se det där omtalade + på en sticka!
    Några av oss är redan gravida!

    Tillsammans kan vi väl dela med oss av tips och erfarenheter.
    Det kan ju bli en spännande resa att dela med tjejer i samma ålder.

    Välkomna!
    ¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • Svar på tråden 82:or som jobbar på eller ska ha första barnet del 2
  • Lykke S

    Vilken vecka är du i Sally?

    Grattis till lilla vovven Sanne, så söt!

  • sally82

    Idag gick jag in i vecka 7. Alltså 6+0. Den veckan man "ska" börja må illa... har dock inte känt något -än. =) Du då?

  • Lykke S

    Jag går in i vecka 6 imorgon :)
    Så då är du en vecka före ca. Jag vet inte om jag räknat rätt.
    Enligt familjeliv är jag i vecka fem idag och gravid.se så är jag i vecka 6 idag. Förstår inte hur det kan bli så olika. Det handlar ju ändå om ett par dagar...

  • Nyfiken S
    sanne82 skrev 2009-08-26 17:55:02 följande:
    Vi har fått hem en bebis :)Dante!
    Vilken liten sötnos
  • sally82

    Okej. Kanske har det med luthealfasen att göra? Om du nu fyllde i något annat än 14 dagar på FL... Annars är det lite konstigt...

    För jag ligger egentligen tre dagar efter enligt andra uträknare som inte räknar med den, eftersom min ÄL inte är förrän dag 17 efter första dagen på mensen.

    Hur mår du?

  • Lykke S

    Jag vet inte när jag har ägglossning. Så det kanske beror på det. Får helt enkelt vänta till VUL och se om jag blir bak- eller framflyttad eller stannar på FL's tidräkning...

    Jag har haft "mensvärk" en vecka nu men det har avtagit idag.
    Kärnslor och hormoner dansar samba i kroppen, bokstavligt talat. Sambon har flytt till gymmet nu ikväll, stackarn. Jag exploderar vid minsta tiltal!? Inte så jättekul faktikst. Ska det vara såhär i nio månader? Gaaaaaah!
    I så fall blir jag nog en ensamstående mamma... ;)

    Jag brukade kunne gå hela dagar och bara äta ett mål mat. Men nu är jag hungrig hela tiden. Och det smakar SÅ gott med mat! Hehe.
    Dricker apelsinjuice som en toka gör jag också. Tror faktiskt jag ska ta mig ett glas till nu.

    Hur mår du då?

  • sanne82

    Tack så mycket för alla grattis. Han är verkligen toppen. Precis som en valp ska vara så håller han mig väl sysselsatt nu medans jag väntar på att bebis ska komma! Han får mina dagar att inte bli så ryslingt långa :)

  • sally82

    Jag mår bra. Är, som sagt, bara riktigt trött och har ont i brösten. Plus att det är dags att köpa nya BH:ar... Lite dåligt humör har jag också, men sambon har nog fattat att det är bäst att vara snäll mot mig nu =) De brukar väl säga att man mår mycket bättre efter v.12 nånting. Att det är nu det ska vara som värst. Men jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid! Fast idag och igår var jag tvungen att ta blodprover. Tydligen måste man göra blodtypstestet två gånger här, fråga mig inte varför, men det var inte roligt! Hatar nålar!!!

    Är det några här inne som funderat på/har gjort NUPP/KUB testet??

    Hur går det för dig Sofflan 82??

  • sanne82

    Sally: Jag har gjort Kub/nupp. Det var skönt att se den lill* på skärmen och få veta att allt såg bra ut :) Tyckte annars det skulle bli lång tid att vänta på rul :)

  • Lykke S

    Jag ska definitvit göra NUPP/KUB.
    Har jobbig "mensvärk" fortfarande. Är rädd för att det är missfall. Kan det vara det? Har läst här på FL att det inte är något att oroa sig för, att det är livmodern som växer och att det då känns som mensvärk. Hoppas det stämmer. Men att oroa sig är jag i ett nötskal. Jag hade inte heller kunnat hålla mig till RUL.

    Hur långa är inte dagarna nu för tiden då!!?

    Hur går det för er med BIM nu i dagarna...?

Svar på tråden 82:or som jobbar på eller ska ha första barnet del 2