• jentha
    Äldre 12 Aug 20:41
    7016 visningar
    150 svar
    150
    7016

    Ia70s Stockholmsmorsor skriver vidare... del 13

    Så har det blivit dags för en trettonde tråd... och det lär inte vara den sista!

  • Svar på tråden Ia70s Stockholmsmorsor skriver vidare... del 13
  • litenk­råka
    Äldre 13 Aug 00:20
    #1

    Jippie jag e först här!!!

    Grattis Froggel. Håller tummarna att det går bra denna gång!

    Jentha-hoppas du hade en bra första dag på jobbet,du har väl en "lugn" vecka innan skolan börjar på riktigt?

    Ia- ha en bra sista dag på jobbet! och hoppas inte den lill* har vänt sig så du slipper ett vändningsförsök,har hört att det ska ta ont....

    Irmis- Det tog kanske 4-5dagar innan R somnade själv o fastän vi har somnat med honom i sommar (vi har ju alla bott i samma rum) så e han jätte duktig här hemma o somnar själv,fast han frågar alltid om vi inte kan sitta inne med honom o ikväll kom han upp 5-6ggr men det berodde nog mera på att han sov alldeles för sent och för länge idag på dan...

    Jag håller på att försöka sy en ny suflett till singelvagnen,det går så där.... Nu strulade allt så jag la ner projektet för natten.

    I morgon (idag torsdag) ska vi och ta Twinrix sprutan2,sist skrek R som bara den så jag e lite orolig hur det ska gå,vi har köpt emla plåster men det e nog själva sprutan han e rädd för...

    Undras när jag ska svänga om dygnet på rätt,borde vara i säng senast 23 så jag hinner läsa lite och sen orka va pigg dan efter nu när inte barnen sover till 9-10 mer utan vaknar sin normala tid vid 8!
    Natti natti

  • jentha
    Äldre 13 Aug 07:24
    #2
    litenkråka skrev 2009-08-13 00:20:21 följande:
    Jentha-hoppas du hade en bra första dag på jobbet,du har väl en "lugn" vecka innan skolan börjar på riktigt?
    Ja, det var lugnt, vi hade en personalkonferens på förmiddagen, sedan lååång lunch (jag hann gå över till centrum och shoppa lite!) och sedan en annan konferens på eftermiddagen.

    Idag ska vi ha "inspirationsdag" (kick-off) som idrottslärarna anordnar. Vi ska ha tre aktiviteter: pardans, thai chi eller västafrikansk dans och aktivitetspromenad. Sedan kommer en hemlig föreläsare och i kväll ska vi åka iväg till hemligt ställe och äta middag. Det kommer nog bli en härlig dag! Det verkar ju bli fint väder!

    Sedan följer fler dagar med möten, konferenser och planering. Eleverna kommer på torsdag/fredag nästa vecka. SEN sätter allvaret igång.
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • Irmis
    Äldre 13 Aug 08:33
    #3

    kråkan: Vi ska faktiskt iväg och ta spruta 3 på samma idag. När börjar R på dagis?

    A somnade själv till slut, så det gick bra. Kunde förklara för honom att jag satt utanför osv, och det gick. Vi tänker som så att det kommer underlätta om han kan somna själv när bebisen kommer.

  • litenk­råka
    Äldre 14 Aug 13:03
    #4

    Irmis- R´s inskolning börjar på måndag. Han ska ju byta dagis. Sen får vi se hur lång tid den tar allt mellan 3-10dagar stod det på pappret.
    Hoppas det går snabbt,tror inte vi ska dra ut på det eftersom han vet ju vad dagis går ut på,men får se vad personalen säger!

  • Irmis
    Äldre 15 Aug 16:42
    #5

    Vi har precis kommit hem från Lådbilslandet i Nykvarn. Rekommenderas om ni har bilglada barn som kan styra! Var roligt, men lite långa köer.

    Är helt mosig nu!

  • barn05
    Äldre 17 Aug 00:09
    #6

    Irmis: Vi har tänkt åka dit men stora S är väldigt rädd för höga ljud och därför har det fått vänta. Var det väldigt mycke "brummande"?? Vi åkte till Sagostigen utanför Malmköping istället och det blev väldigt uppskattat men roligast var traktorerna på lekplatsen

    Imorgon börjar inskolningen! Jag är lite nervös hur det ska gå att byta dagis men vi får väl se. Kändes väldigt bra när vi var där på besök men jag förstår att flickorna undrar varför de ska lämna det gamla... Farmor är här till på fredag för att vara back-up och hjälpa mig. Det känns bra så hinner jag förhoppningsvis in någon sväng till jobbet också.

    Idag flyttade vi hem från landet. Det kändes tungt...tar alltid några veckor för mig att återanpassa mig till innerstan. Det är så jäkla varmt i lägenheten och det är trångt. Jag blir verkligen sur och grinig av stan, höll på att köra över minst tre personer på matvaruaffären idag för att det var så jäkla trångt. Är nog dags för oss att lämna stan för gott!!

  • Äldre 17 Aug 06:25
    #7

    Hej,
    nu har jag hittat tillbaka. Jag tappade bort mitt lösenord till falijeliv och sedan er

    Grattis froggel!

    Vi har köpt ny båt och var ute hela helgen, toppenmysigt! Det var dock "lite" blåsigt igår.

    Irmis: vi har också varit på lådbilslandet. Jag tycker inte det var så bullrigt, sonen älskade traktorerna men var lite för liten för det stora lådbilarna.

    Ia: våra barn lekte i fredags! Min mamma var barnvakt till sonen eftersom det var planeringsdag på dagis. De har ju en läghet i samma fastighet som du bor i. När jag hämtade junior så var Leia ute med sin pappa på gården. Jag presenterade mig dock inte för honom för under den korta stund jag sprang in och hämtade så talade han i telefon. Vad lång Leia har blivit! Hon är som en liten dam med sitt långa hår! Undrar om det bara är mitt barn som verkar ha det lite klent med hårväxten

  • Äldre 18 Aug 22:43
    #8

    Så, nu har jag oxå hittat till den nya tråden
    Här rullar dagarna på och jag börjar så smått vänja mig vid att vara ensam hemma med Emil på dagarna. Än så länge får Rasmus gå heltid på dagis, jag lämnar honom vid 10 och hämtar 16.30. Det är skönt, då får man lite tid att skapa lite rutiner för Emil.

    Läggningen av Rasmus har aldrig varit några problem tack och lov. Han har somnat själv sedan han var ca 6 månader. Han tycker om att ligga i sängen (precis som hans föräldrar ) och kan ligga där ganska länge och filosofera både på kvällar och mornar. Har han bara sin napp och snutte så är han så nöjd. Emil har lärt sig att sova i sin säng oxå, så han börjar alltid natten där, sen hamnar han i vår säng när jag inte orkar söva om honom efter att han har ätit på natten. Men det börjar kännas nu, jag har så ont i ryggen av att jag ligger konstigt och sen bära omkring på honom på dagarna. Men det ska väl ge med sig så småningom. När han blir lite äldre ska jag ta mina friskvårdscheckar och gå iväg och få lite massage.

  • Äldre 20 Aug 10:51
    #9

    Vad tyst det var här!

    Jag har så smått bärjat fundera på vinterkläder, var det någon här som bara hade fodrade galonisar och ingen overall?

  • litenk­råka
    Äldre 20 Aug 20:37
    #10

    Alla e tillbaka till verkligeheten....

    Min tanke förra året var att bara använda fodrade galonisar men jag fick panik om det skulle bli en kall vinter o köpte en overall,och R använde overallen mer än fodrade regnkläderna!
    Den jackan vi har e inte fleece fodrad i ärmarna så jag tror det skulle vara kall om det e en 5minus o blåst...
    Men foder galonisarna var perfekta i våras när det var kallt o blött men ingen snö!!!

    R var ensam 4,5timme på nya dagis idag o det hade gått okej sa dom,lite ledsen,lite sur o ensvis,lite glad o drog i sin tröja lite nu o då,alltså en helt vanlig dag för honom!
    Imorgon ska han väl vad där "heldag" 9-14, alla nya barn ska lämnas till frukost i morgon (9) så får se vilket kaos det är där då!

    Känns helt overkligt att vara ensam hemma med bara I,får massor gjort o kan sitta o ta det lungt på balkongen en stund oxå. Kändes helt tomt i tisdags när R inte var hemma för första gången på nästan 8veckor!

Svar på tråden Ia70s Stockholmsmorsor skriver vidare... del 13