• Anonym

Blir inte kåt, hjälp mig.

Har samma problem

• Anonym

Det känns ändå rätt skönt att det är fler än jag som har samma problem. Jag har inte haft nån sexlust på flera år och jag och min man har sex typ en eller två gånger om året. Det känns ju inte helt normalt, men det är svårt att känna någon lust när hela dagarna fylls av att lösa logistiken med matlagning, tvätt, disk, plocka undan efter småttingarna och att lösa konflikter hela tiden. Är det konstigt då att sexlusten försvinner? Vi har ju aldrig tid för varandra, och OM vi har det så är vi ofta på dåligt humör p.g.a. att det har varit en jobbig dag med 3-åringen eller att det är så stökigt överallt. Hur löser man problemet? Någon som har något tips? För även om jag inte känner något sug efter sex så inser jag ju att man inte kan leva ett helt liv tillsammans i en relation utan sex. Eller inte jag i alla fall. Det blir tomt.

• Anonym

Här är en till som har det jobbigt...
    Är bara 26 år och känner mig urlöjlig som inte "vill" eller har "lust" att ha sex. Har en 11 månaders hemma som har varit rätt krävande hela tiden.
    Just nu somnar han vid 22 tiden och vaknar 7.00 på morgonen.
    Vill inte sova alls på dagarna och är mycket gnällig och övertrött så när ska jag orka och ha tid?

Min sambo försöker göra närmande, men jag tycker bara det blir löjligt och tillgjort... Vet inte vad jag ska göra längre, det börjar tära rätt så rejält på vårat förhållande och jag har till och med övervägt att lämna och bo på varsit håll så kanske lusten kommer tillbaka. Men vill inte göra det mot våran son... =(
    Sen blir det nästan som om vi får planera in våra sex? sambon tränar två gånger i veckan och spelar match en gång.
    jag tränar 4 gånger i veckan på g ym, men kan givetvis hoppa över ifall det skulle vara så men sambon ska prompt spela ändå...
    SUCK!!

Äter p-piller och har gjort det i princip hela tiden sedan jag började när jag var 15 år.... Kanske har med det att göra??
    Men jag blir ju inte ens intresserad av att göra något med mig själv längre. Innan var jag det, men inte nu.

Kanske våran son som tar ut tröttheten på oss?

• Anonym

Till anonym (kanske)

Tack så mycket för ditt svar... jag ska faktiskt ringa och boka en tid med min barnmorska, såg att jag hade en karta kvar så måste ändå dit för att fixa något preventivmedel... så då kan jag likväl prata med henne om det...

I början av vårt förhållande (har 6 år idag) hade vi sex över allt och hela tiden... men efter han så avtog det eller rättare sagt efter ca 2 år...
    Har funderat på ifall det har med känslor att göra, ifall han är den rätta? Men jag kommer alltid fram till samma svar. Att det är han jag ska leva med resten av mitt liv. Hade aldrig i hela mitt liv klarat av att se honom tillsammans med någon annan, och jag hade inte kunnat tänka mig själv utan honom.. Så det är han jag ska leva med resten av mitt liv...

Ska pröva vad du säger... håller tummarna för att det fungerar =)

• Anonym

Anonym (+2år) skrev 2009-08-20 10:54:14 följande:

Jag önskar inga påhopp eller något nu.. Jag var hemma hos en vän och vi såg på en film. Det enda som hände var att vi låg hela filmen och kramades inga pussar eller annat.. Och vad kåt jag vart.. När jag sen kom hem och hoppades på att ha kvar det hela och ha det härligt med min sambo fanns inget..
    Oj. Du kanske inte tänder på din man längre? Utan "bara" älskar honom. Var det en man du var hos?
Svar på tråden Blir inte kåt, hjälp mig.