• maggan79

I vilken ålder satt ditt barn framåt i babybjörn sele?

Ja frågan är ställd =)

• Svar på tråden I vilken ålder satt ditt barn framåt i babybjörn sele?
  • branca

bra fråga, jag undrar med! Har en dotter på 4,5 mån som jag inte vänt än. Men det kanske börjar bli dags?!

• 071001

Egentligen aldrig. Hon somnade alltid så gott med huvudet mot mitt bröst och så hängde hon till hon var strax under året.

• ellens

vi hade vår dotter vänd från första veckan!? inte långa stunder, men hon vägrar sitta inåtvänd. dock väligt stark nacke redan från födseln enl bvs och barnmorskor.

• Elbet

Vi gjorde ett försök igår och hon är 3 och en halv månad. Verkade gå jättebra. Det beror väl på hur starka de är i rygg och nacke. Hur gammal är er bebis?

• ellens

Nu är dottern 8veckor drygt. hon ÄLSKAR selen och att få vara med ute. hon biter sig stadigt fast i kanten och gurglar glatt.

• pucken

båda mina har fått sitta framåt från ungefär en månads ålder. båda har avskytt att sitta inåt och ligga i vagnen, så det fanns liksom inte nåt annat alternativ.

• Viktorsmamma

inte suttit framåtvänd än, han är snart 10månader.

ska väl prova nästa gång vi går ut med den.. så sällan bara då han trivs i vagnen som en fisk i vattnet!

Viktor 26/10-08
  • Bullan1978

2 månader var hon. Hon vägrade sitta inåtvänd. Hon sitter där och drägglar ner "flärpen"

• tigergirl81

Tror det blir för mycket intryck för dem om dem sitter framåtvända för länge åt gången

Svar på tråden I vilken ålder satt ditt barn framåt i babybjörn sele?