fam kaos skrev 2009-08-13 17:46:36 följande:
Precis den blandningen är min fina lilla Bella. En mer underbar hund får man leta efter och jag kan nästan inte se något negativt. Hon är lugn och fin, kräver inte jättemycket motion, är lätt att lära och tar hand om och ser efter småbarnen lika noga osm jag själv gör. Hon kan både dansa, rulla, tass, ligg, stanna kvar, fånga godisen med nosen och lite sö
k.www.familjeliv.se/Hem/fam_kaos/galleri.phpFast det visste du inte när du köpte henne, det KUNDE bli en kul motionskrävande hund (pappis) eller en liten tanthund (tibbe)
Det är därför jag undrar vad man vill ha för hund, när man vet det skaffar men en hund där man är hyfsat säker på vad man får.
Tyvärr blir det sällan nåt mellanting...hade genetiken fungerat så hade jag också avlat blandraser.
Sen kan jag som oroar mig över knän och ögon när det gäller dessa raser (alla raser har en eller flera saker som måste kollas upp) och ÄVEN om föräldrarna är kollade (som man måste göras med SKKreggade hundar) finns alltid risken...men hur man vågar köpa en hund vars föräldrar inte är kollade (eller kollade och inte godkända för avel) är en onödig risk man tar.