är jag så ung?
Så tycker jag med, men man behöver inte bli en dålig mamma fast man bara är 16, men man är för ung.
Så tycker jag med, men man behöver inte bli en dålig mamma fast man bara är 16, men man är för ung.
Jag måste då säga att jag definitivt inte ville göra bort mig när jag som 19-åring blev mamma. Nu stuntar jag helt i det och gör bort mig hur mycket som helts. Sedan så lekte jag inte i sandlådan heller med mina barn som jag fick kring 20 men det göra jag nu.
Att praktiskt klara av en massa saker gör en inte mogen. Mognaden sitter i psyket men visst spelar det en viss roll det man varit med om.
edan skulle det vara väldigt tråkigt om man redan vid 19 var en mogen kvinna. Jag tror att mognad är något som kommer med åren och att en som är 60 är mer mogen än en som är 40 som är mer mogen än en som är 20. Men det betyder inte att man inte är vuxen att klara av att ta hand om sig själv. Naturligtvis finns det tyvärr allt för många 19-åringar som inte klarar av att ta hand om sig själva, men de är trots allt i minoritet.
Mognad för mig sitter i psyket och att tvingar att betee sig som en vuxen gör en bara mer mogen till en viss del. Men sedan tycker jag att väldigt många är tillräckligt mogna för att bli förälder vid 19 (dock inte alla).
Mogen är hon nog, men har ett aldeles för tråkigt liv så att hon måste småtjafsa om oviktiga saker bara för att hon ska känna sig viktig och att något ska hända.
Så bra skrivet. Jag ställer mig bakom varje ord. Man kan ALDRIG ta tillbaka den tid man har missat men det vet man inte förens man har blivit "gammal". Livet behöver naturligtvis inte bli dåligt för den skull, men man hoppas att barnen väljer en vettigare väg än vad man själv gjorde.
Det är klart att det går. Jag har pluggat in gymasiet och stor del av min juristutbildning med 4 barn. Under utbildningen så fick jag mitt 5:e barn. Just för att jag har erfarenhet av det hela så önskar jag att mina barn gör annorlunda. Sedan så spelar det inte så stor roll om man är klar med barnfödandet för egen del när man söker jobb. De ser till ens ålder och gör sina beräkningar där. Har man redan barn så kan de dra sig för att anställa just på grund av att det kan bli en massa vab.
Sedan är det mycket vanligt att man skaffar barn tidigt för att man saknar något i sitt liv. Jag gjorde det också, men tro inte att jag erkände det då. Det tog nog 12-15år innan jag ens insåg att det var för att få den familj som jag inte ansåg att jag hade.
Du saknade ett normalt familjeliv och ville därför ha barn tidigt, även om det inte var jättetidigt. Så du skanade också något i ditt liv som barn kunde fylla ![]()
Vad vet du om jag är ett vuxet barn eller inte? Skillnaden kanske bara är att jag är mycket äldre än dig och därmed varit vuxen mycket längre och fått mer distans till min barndom.