• väduren74

förstår inte mina behov.......

För att göra en kort beskrivning av problemet vi har jag och min man....

Vi har tre barn. Inga som kan avlasta oss. Sjuka gamla föräldrar. Vår yngsta e 4 månader och jag har kanske varit ute 30 min till affären som längst som ensamtid under dessa månader. Babyn vägrar flaskan och vill bara ammas. Min man tycker jag e tjatig som ber honom om hjälp med städning. Han e tröt säger han jämt. Han jobbar heltid. Jag har fått två "sovmornar" på dessa månaderna. Han har varit ute en gång och kört med vagnan så jag kunnat vila. Han jobbar obekväm arbetstid och mycket helg och kvällsarbete. Sover till10 för han e så trött som får pendla ett par timmar per dag så han orkar inget före arbetstis. JAG HAR FÅTT TA MYCKET KONFLIKTER SJÄLV MED BARNEN NÄRHAN INTE ÄR HEMMA.
    HANSÄGER BARA JAG KLAGAR ALDRIG PÅ DIG OM DU INTE GÖR NÅGOT SÅ DÅ BEHÖVER DU INTE KLAGA PÅ MIG. jAG SOVER CA 3-4TIMMAR PER NATT.
    Jag e helt slut...... försöker förklara för honom att jag behöver avlastning...

e skilsmässa vår enda utväg? Vi gick ett par samtal i terapi för ca 10 år sedan och det sa han att han inte var pig gpå att gör afler gånger

Börjar även bli nojig om han träffat nån ny tjej på jobb...säkert pga av mitt utmattning...

• Svar på tråden förstår inte mina behov.......
  • Alexi

Har ni ingen möjlighet att köpa hjälp? Tex städning någon gång ibland eller någon tonåring som kommer och kanske tar hand om de äldre barnen några timmar? Sen måste ni ju någon gång försöka hitta ork att sitta ner och prata ordentligt om respektive behov och önskemål.

• Boombabymamman

Usch, låter jobbigt! Finns det inga andra möjligheter till avlastning? Inga kompisar med barn som kan hjälpa? Inga grannar? Inga möjligheter att hyra barnvakt?
    Det känns som att ni har fastnat i den klassiska "vem är det mest synd om"-fällan. Och med den trötthet som du måste gå igenom nu så tänker man inte rationellt. Om ni skiljer eller inte kommer framtiden att visa, men nu ska ni bara fokusera på att ta er igenom den här hemska tiden innan alla barn sover hela nätter, och den tiden kommer ju. Försök att hushålla extra smart med din energi. Sov alltid när bebisen sover, om du kan. Stå inte om du kan sitta, sitt inte om du kan ligga, osv. Skala bort allt onödigt i livet.
    Skilsmässa känns väl inte riktigt som bästa lösningen om allt du önskar är lite mer tid för dig själv...
    Lycka till!

• Alexi

Jag håller helt med, skilja er ska ni inte göra nu! Det blir ju bara dubbelt jobbigt med nya boenden, sämre ekonomi osv. Vänta tills livet är normalt för att reda ut er relation.

• väduren74

Jag önskar att vi hade vänner utan problem. Två är ensamstående med barn....kan kakske vara svårt att få till barnvakt.....och en familj totalrenoverar sitt hus för tredje gången...
    Vi har inte så god ekonomi heller, så att anställa någon barnflicka e det inte på tal om.
    Tack för era tips och stöd till mig.

Svar på tråden förstår inte mina behov.......