• Fröken Rosenknopp

    Nya vänner i Göteborg!

    En tråd för oss som vill ha nya vänner i Göteborg.
    Med barn eller utan barn - alla är välkomna, nya som gamla!
    Helt enkelt en tråd för oss som faktiskt vill ses och hitta på saker, inte bara prata på nätet. Fika, middagar, shopping, promenader - vad än man känner för.

    VÄLKOMNA!

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43927466.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-16 16:50

    Ny presentationstråd. Skriv in er!

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47977860.html

  • Svar på tråden Nya vänner i Göteborg!
  • Fluffguf
    Fröken Rosenknopp skrev 2009-08-20 18:20:11 följande:
    Aa, kan tänka mig att det kostar en del. Vi har ju en sån jättegrill under det lilla taket där precis brevid lekplatsen. Suupermyysigt!!
    Ahh, jag har aldrig varit där borta faktiskt
  • Olivers  Mamma

    Fröken Rosenknopp skrev 2009-08-20 15:29:17 följande:


    Jag vet inte! Sökte på blöja i forumet och fick upp ÄNNU mer trådar som han startat. Fy faan!! Han finns ju garanterat kvar på FL. Anledningen till att jag tycker det här är extra obehagligt är p g a att han försökt få till fikaträffar och promenader med mig och barnen. Och liksom... När jag frågade vad han möjligen fick ut av att träffa upptagna mammor med barn så undvek han ämnet. Jag trodde ju han var ute efter nåt heelt annat från början, men sen började pusselbitarna falla på plats...Men visst är det obehagligt? Han verkar ju inte direkt oskyldig när han försöker få till träffar med småbarn inblandade. Det är ju tragiskt om inte ännu värre!
    jo men hans ständiga tjat om blöjor är ju riktigt creepy. min man blev ju inte särskillt nöjd när han började ifrågasätta varför min man hade min msn igång lixom... Vi trodde ju att han bara försökte hitta samtalsämnen lixom för att få friends men sen trilla polletten ner
  • Trinis

    Fröken Rosenknopp skrev 2009-08-20 17:51:34 följande:


    Nää? Tycker du inte det...? Men det vet jag flera som gillar nere i låghusen, för där sitter de hela släkten på en gräsplätt ala 3*3 meter brevid gångstigen och grillar kebab.Förlåt om jag tryckte till nån nu!
    Tryckte inte till mig iallafall, förstår vad du menar hahaha

    För min del kan vi träffas ute hos er, spelar ingen större roll var vi träffas, annars kan vi ju ta slottsskogen, finns ju alltids någon fri liten plats, men jag tycker lekplatsen där alltid är så full av barn så det är mindre bra.
    Vart bort du Miss Maya?
  • Weeiii

    Vi åker bort i helgen så vi kan inte följa med den här gången.
    Får ta med lillebror fler gånger för han hade det så roligt

  • Miss Maya

    Hejsan! Vilken tid har ni ev tänkt på söndag? För mig skulle det vara bra att ha lite framförhållning då jag även måste göra en annan sak. Tid spelar inte så stor roll, förmiddag eller eftermiddag, men bara så jag vet hur jag ska planera in det.

    Och då träffas jag gärna i stan den här gången, om det går bra för er andra, så jag inte har så långt till träffen, eller långt hem igen. Men det är bara önskemål så klart.

  • Trinis

    Miss Maya: Vi kan träffas i stan inga problem, vi skulle kunde träffas vid den lekplatsen vi var på senast, den ligger i Haga, skulle det funka?
    Annars kan vi ta en fika bara, upp till er

    För mig spelar ingen roll med tid

  • Fröken Rosenknopp

    Söndag blir jättebra. Ska vi inte ses på Plikta i Slottis då?
    Passar i varje fall mina troll bäst!

    Och så får vi ju inte glömma det billiga kaffet på linnéplatsen! 10 kr!
    Allt annat är ju rånet!!

Svar på tråden Nya vänner i Göteborg!