• udda3

    dagis personal som pussar barn?

    vet inte om jag är helt fel ute.

    men jag lämnade mitt barn på dagis i morse, så var det en fröken, som hade min dotter i knät när vi sa hejdå..

    och dagis fröken, pussade min dotter, ett flertal gånger på kinden,

    jag vet inte riktigt om jag tycker att det är OK.

    vad tycker ni?

    vad är för mycket?

    tacksam för svar

  • Svar på tråden dagis personal som pussar barn?
  • Jungblom

    Jag skulle inte bry mig om de pussade barnet på kinden!

    Om du känner dig väldigt obekväm med det är det väl bara att förklara att du känner dig besvärad av att h*n pussar barnet och att du inte vill att det upprepas.
    Det är ju ändå du som måste känna att det är OK att lämna över ansvaret för ditt barn till personalen på förskolan.

  • udda3
    Jungblom skrev 2009-08-13 19:28:35 följande:
    Jag skulle inte bry mig om de pussade barnet på kinden! Om du känner dig väldigt obekväm med det är det väl bara att förklara att du känner dig besvärad av att h*n pussar barnet och att du inte vill att det upprepas. Det är ju ändå du som måste känna att det är OK att lämna över ansvaret för ditt barn till personalen på förskolan.
    kan väl tycka att det är skillnad på en puss och pussande..
    det kändes obekvämt och jag tycker det är inget som brukar hända med andra fröknar.. så... behöver man ha sån kontakt med sina dagis barn?
  • Tjollabolla

    Har läst detta många gånger här på fl att det hänt. Är själv förskollärare och skulle aldrig få för mig att göra det. Sitta i knäet, trösta, krama och mysa, självklart. Men inte pussa. Tycker det går nån gräns där.

    Samtidigt ur föräldrasynpunkt skulle jag nog bli glad om sonens fröknar hade gjort det. Tänk vad dom måste tycka om honom för att göra en sån sak!


    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • MissLillan

    hej jag tror inte att jag skulle bry mig om det. men min mamma är förskollärare och hon har sagt att hon har känt sig lite obekväm när barnen ska gå hem för dagen och kommer med en plutande mun fram till henne.... hon vet inte riktigt hur hon ska agera. men det är ju en annan femma.

  • SmileyMalin

    tänk på att din relation till fröken och din  dotters relation till fröken skiljer sig åt rejält!
    För dom flesta föräldrar är förskolepersonalen bara ett ansikte man ser några minuter åt gången och växlar några snabba ord med. Då är det lätt att man ser personalen som en ytligt bekant både till sig själv och barnet. Men för barnet som träffar personalen hela dagarna är det troligtvis någon som spelar en stor roll i barnets vardag.
     


    Nellie 060510 BF 090922
  • Ankissen

    För mig är det helt okej, om barnen vill det. De får gärna ha en kärleksfull relation till andra än den närmaste familjen. Elliot har alltid varit ett kramigt och pussigt barn, så för mig känns det naturligast.

  • bubblan80

    Skulle inte bry mig om det var på kinden men det är ju helt individuellt! Sen är det ju som sagt skillnad på puss och puss...
    Det är du som ska vara bekväm med att lämna ditt barn hos dem, så tveka inte att säga ifrån om det gör dig olustig.

  • udda3
    Tjollabolla skrev 2009-08-13 19:33:07 följande:
    Har läst detta många gånger här på fl att det hänt. Är själv förskollärare och skulle aldrig få för mig att göra det. Sitta i knäet, trösta, krama och mysa, självklart. Men inte pussa. Tycker det går nån gräns där. Samtidigt ur föräldrasynpunkt skulle jag nog bli glad om sonens fröknar hade gjort det. Tänk vad dom måste tycka om honom för att göra en sån sak!
    självklart förstår jag ju att det handlar om att dom tycker om henne... men samtidigt... nee.. det känns fel..

    men kan man säga till om en sån sak.. det känns ju jätte konstigt. som om jag skulle tro att de handlade om annat från deras håll.. lustig situation.

    min dotter i sej pussar inte på sina fröknar. vad jag vet..

    visst.. kram å mys å tröst. å puss på huvet. visst.. men inte ansiktet. känns lite för närgånget för mej
  • vivianne

    I min värld pussar och kramar man barn och jag är bara glad om förskolepersonalen är "barnkär". Men ur deras synpunkt kanske det känns som om man utsätter sig för en massa onödiga baciller om man ska pussa sisådär 15 ungar eller att det är för mycket in i deras personliga sfär på jobbet så jag tycker inte illa vara om mitt barn inte får sina pussar besvarade heller.

  • Utlandssvensk

    Jag skulle nog tänka att mitt barn är oemotstândligt, även i dagisfrökens ögon och ta det som nâgot positivt.

Svar på tråden dagis personal som pussar barn?