• udda3

dagis personal som pussar barn?

vet inte om jag är helt fel ute.

men jag lämnade mitt barn på dagis i morse, så var det en fröken, som hade min dotter i knät när vi sa hejdå..

och dagis fröken, pussade min dotter, ett flertal gånger på kinden,

jag vet inte riktigt om jag tycker att det är OK.

vad tycker ni?

vad är för mycket?

tacksam för svar

• Svar på tråden dagis personal som pussar barn?
  • udda3
    SmileyMalin skrev 2009-08-13 19:35:20 följande:
    tänk på att din relation till fröken och din  dotters relation till fröken skiljer sig åt rejält! För dom flesta föräldrar är förskolepersonalen bara ett ansikte man ser några minuter åt gången och växlar några snabba ord med. Då är det lätt att man ser personalen som en ytligt bekant både till sig själv och barnet. Men för barnet som träffar personalen hela dagarna är det troligtvis någon som spelar en stor roll i barnets vardag.  
    jo självklart ska man se det till vad det är.. men det är också skillnad på fröken och fröken. jag har en ganska bra relation med personalen på förskolan.. men nja.. jag vet inte.
  • udda3

det finns ju så många andra sätt att visa kärlek och omvårdnad och ge barn uppskattning och visa att man tycker om dom

min dagmamma kramade mej, kelade me mej.. men inte pussade hon på mej

tack för era åsikter i alla fall..

mkt tänkvärt

• lindaha

Elina får själv bestämma, hon säger hon ifrån om hon inte skulle vilja.
    Jag kan ju inte bestämma över henne om hon får pussas eller inte, vill hon så får hon såklart.

• ninnast

skulle inte tycka det va fel,, om barnet inte hade nå problem med det,,

he ju bara possitivt att dom tycker om ens barn

• udda3
    lindaha skrev 2009-08-13 19:43:48 följande:
    Elina får själv bestämma, hon säger hon ifrån om hon inte skulle vilja. Jag kan ju inte bestämma över henne om hon får pussas eller inte, vill hon så får hon såklart.
    det var inte min dotter som pussades.. det var fröken..
  • Majuni
    udda3 skrev 2009-08-13 19:38:05 följande:
    självklart förstår jag ju att det handlar om att dom tycker om henne... men samtidigt... nee.. det känns fel.. men kan man säga till om en sån sak.. det känns ju jätte konstigt. som om jag skulle tro att de handlade om annat från deras håll.. lustig situation.min dotter i sej pussar inte på sina fröknar. vad jag vet.. visst.. kram å mys å tröst. å puss på huvet. visst.. men inte ansiktet. känns lite för närgånget för mej
    inte alls konstigt att ta upp med personalen tycker jag ( som redan gjort det).... men jag frågade om de pussades på munnen, för det vill jag inte... kinden har jag inga bekymmer med..
  • L0ved

Min dotter älskar verkligen att pussas och helst på munnen. Hade inte brytt mig om de pussar henne på kinden men på munnen hade kännts lite konstigt om det inte var hon själv som ville det.
    Hon försökte pussa en i personalen på HM som vi pratade lite med men jag tycker ändå mest att det är lite kul.

♥ Angelina 080422 förhoppningsvis snart ett syskon ♥
  • SmileyMalin
    udda3 skrev 2009-08-13 19:40:53 följande:
    jo självklart ska man se det till vad det är.. men det är också skillnad på fröken och fröken. jag har en ganska bra relation med personalen på förskolan.. men nja.. jag vet inte.
    Absolut. Min dotter har några fröknar som hon står väldigt nära och jag skulle nog inte reagera om någon av dom pussade på henne.
    Sen beror det ju mycket på barnet reaktion också, om barnet ifråga uppskattar och känner glädje eller om barnet är helt neutralt och personalen mest verkar pussa på barnet för sin egen skull....
    Dock skulle jag personligen inte utsätta min för att pussa på 20 snoriga småttingar hur mycket jag än avgudar "mina" dagisbarn. 
    Nellie 060510 BF 090922
  • lindaha

Ja och skulle hon inte vilja att dagisfröken pussade henne så skulle hon säga ifrån.
    Antagligen tycker hon att det är mysigt att bli pussad på och känner sig älskad av sin fröken. Jag tror att ju mer närhet och kärlek ett barn får ju bättre är det :)

En dagisfröken är ju någon som de spenderar en massa timmar tillsammans med. Någon som de ser upp till och tycker väldigt mycket om.

• udda3
    lindaha skrev 2009-08-13 19:49:21 följande:
    En dagisfröken är ju någon som de spenderar en massa timmar tillsammans med. Någon som de ser upp till och tycker väldigt mycket om.
    hur vet man att barnen tycker "väldigt" mkt om sina fröknar?

jag skulle nog inte uttrycka att min dotter på något vis blev överväldig glad över det som skedde.. hon satt med försynt och kollade på mig när jag gick... hade min dotter tatt initiativet till det. kramats å så hade det vart annorlunda
Svar på tråden dagis personal som pussar barn?