Kalle och chokladfabriken - hur små barn kan gilla den filmen?
Ja, jag är nyfiken på om min femåring skulle hänga med i filmen. Någon som sett den med sina barn? Är den bra?
Ja, jag är nyfiken på om min femåring skulle hänga med i filmen. Någon som sett den med sina barn? Är den bra?
Nej, man ska vara minst 7 år med vuxet sällskap! Såg den igår o jag tror barn blir rädda för barnen råkar så illa ut, bitna av ekorrar o ner i rör o allt möjligt. Givetvis är barn olika men jag tycker så. Det är inte alls som när det gick på tv.
Men boken som ligger till grund är läskig, och tillhör den sortens böcker man brukar läsa i Bokslukaråldern 10-13 år.
Precis som Brollie skriver så händer det en masssa och det är inte bara Willy Wonka som är osympatisk utan barnen är riktiga slynglar i flera fall.
Jag o min sambo såg den på DVD igår och jag tror inte att min 5-åring skulle gilla den....Jag kan tänka mig att den går bäst hem hos nån som är minst 8 år....
Men själva filmen är jättebra! Johnny Depp är underbar som Willy Wonka!
Gick för fort där:
Det jag vill säga är att jag tror inte att storyn är lämplig för en 5-åring och Tim Burton brukar ju vara flink med specialeffekterna...Tänker på Beetlejuice tex.
Ja, själva filmen är bra, Depp är så rolig o alla barnen är jätte duktiga!
Tack för alla svar. Det verkar ju inte riktigt vara en bra film för min kille. Bra att veta.
Jag har den oxå och min 8 åring älskar den tror nog att den passar även en 5 åring, inget otäck verkligen suverän