• kazzer

Kalle och chokladfabriken - hur små barn kan gilla den filmen?

Ja, jag är nyfiken på om min femåring skulle hänga med i filmen. Någon som sett den med sina barn? Är den bra?

• Svar på tråden Kalle och chokladfabriken - hur små barn kan gilla den filmen?
  • Brollie

Nej, man ska vara minst 7 år med vuxet sällskap! Såg den igår o jag tror barn blir rädda för barnen råkar så illa ut, bitna av ekorrar o ner i rör o allt möjligt. Givetvis är barn olika men jag tycker så. Det är inte alls som när det gick på tv.

• Alle

Men boken som ligger till grund är läskig, och tillhör den sortens böcker man brukar läsa i Bokslukaråldern 10-13 år.
    Precis som Brollie skriver så händer det en masssa och det är inte bara Willy Wonka som är osympatisk utan barnen är riktiga slynglar i flera fall.

• Lola Jämtland

Jag o min sambo såg den på DVD igår och jag tror inte att min 5-åring skulle gilla den....Jag kan tänka mig att den går bäst hem hos nån som är minst 8 år....

Men själva filmen är jättebra! Johnny Depp är underbar som Willy Wonka!

• Alle

Gick för fort där:
    Det jag vill säga är att jag tror inte att storyn är lämplig för en 5-åring och Tim Burton brukar ju vara flink med specialeffekterna...Tänker på Beetlejuice tex.

• Brollie

Ja, själva filmen är bra, Depp är så rolig o alla barnen är jätte duktiga!

• kazzer

Tack för alla svar. Det verkar ju inte riktigt vara en bra film för min kille. Bra att veta.

• Bebis
    jag vill se den med engelskt tal!!! men det går bara svenska här o det vägrar jag se *suck*
  • hanna9703

Jag har den oxå och min 8 åring älskar den tror nog att den passar även en 5 åring, inget otäck verkligen suverän

Svar på tråden Kalle och chokladfabriken - hur små barn kan gilla den filmen?