• Anonym (Katta)

Vill tatuera in dotterns namn.

Vill vara anonym och hoppas jag får det eftersom jag inte vill berätta för någon i förväg att jag ska göra detta.
    Jag vill ha min dotters namn och en blomma på ena överarmen, tatueringen skulle bli liten, ungefär som en femkrona storleksmässigt hade jag tänkt.
    Nu kommer problemet, om jag får fler barn, hur gör man då? Ser väl tokigt ut att ha en tatuering nedanför den andra på armen!?
    Vill ju helst ha de nära varandra men jag är så blödig av mig och vill ha dem på ett ställe där det inte gör så himla ont! Finns det något annat ställe där det känns ungefär lika lite och där det passar bra att ha två tatueringar bredvid varandra?

• Svar på tråden Vill tatuera in dotterns namn.
  • Jazza

Du har ju fött barn... inte tror du väl att det är värre med en liten tatuering?
    Skämt åsido- välj plats som du trivs med och där det ser snyggt ut, inte för att minimera smärta, det gör ont, men går fort över..... Be en duktig tatuerare om goda råd, folks kroppar är extremt olika

• Anonym

Min kompis har sina tre barns namn tatuerade "nedanför" varandra på ena överarmen.
    Ser absolut inte konstigt ut. =)

• Anonym (mamma)

Jag har min sons namn på underarmen, precis innan armvecket, gjorde inte så speciellt ont tycker ja...har en på armen oxå o tycker nästan dom kändes lika mkt..men beror på hur hög smärtgräns man har oxå Så sen ska mina andra barn komma under hans...

• Anonym
    Ts. Har dottern ett långt namn?
    I sådana fall fungerar det inte med en sådan liten tatuering.
  • Anonym (Katta)
    Jazza skrev 2009-08-13 20:58:04 följande:
    Du har ju fött barn... inte tror du väl att det är värre med en liten tatuering? Skämt åsido- välj plats som du trivs med och där det ser snyggt ut, inte för att minimera smärta, det gör ont, men går fort över..... Be en duktig tatuerare om goda råd, folks kroppar är extremt olika
    Haha, nä värre än så kan det nog inte bli!
    Hade tänkt mig ett alternativt ställe som är precis ovanför där skulderbladen slutar, men är rädd att det ska göra himlans ont..*fegis* isåfall kunde jag haft ett ev nästa barns namn ovanför andra skulderbladet..
  • Anonym (Katta)
    Anonym skrev 2009-08-13 21:00:02 följande:
    Ts. Har dottern ett långt namn? I sådana fall fungerar det inte med en sådan liten tatuering.
    Ajdå, hon har ett namn på 7 bokstäver, hur stor måste den vara då för att det ska kunna bli något av det?
  • Jazza

Anonym (Katta) skrev 2009-08-13 21:01:26 följande:

Haha, nä värre än så kan det nog inte bli! Hade tänkt mig ett alternativt ställe som är precis ovanför där skulderbladen slutar, men är rädd att det ska göra himlans ont..*fegis* isåfall kunde jag haft ett ev nästa barns namn ovanför andra skulderbladet..
    Skall jag vara alldeles ärlig mot dig, så tycker jag att du skall samla mod tills du vågar göra den där istället... Eller, åtminstone boka tid för konsultation först. .. Alla platser på kroppen är olika och varierar väldigt mellan människor- där det gör ont för en- känns det knappt på en annan osv.... Men jag tycker absolut inte att man skall välja plats efter att man vill minska smärtan, då är man nog inte redo.... tänk på att du skall bli nöjd, stolt och bära detta resten av livet....
  • silverhjärta

Jag har mina barns namn tatuerade ovanför varandra strax nedanför nacken. Finns bild i galleriet. Där kan jag fylla på med ganska många namn om det skulle vara så. Gjorde inte särskilt ont och det tog bara typ 10 min så jag hade nog härdat ut även om det varit värre.

• Anonym (Katta)
    Anonym skrev 2009-08-13 20:58:15 följande:
    Min kompis har sina tre barns namn tatuerade "nedanför" varandra på ena överarmen.Ser absolut inte konstigt ut. =)
    Tänkte mest att eftersom jag även vill ha en liten symbol,troligtvis en blomma och så dotterns namn skrivet inne i blomman så skulle det kanske se konstigt ut om jag hade en annan blomma eller annan symbol med kommande barsn namn nedanför den första tatueringen.
  • Anonym (Katta)
    Jazza skrev 2009-08-13 21:03:53 följande:
    Anonym (Katta) skrev 2009-08-13 21:01:26 följande: Skall jag vara alldeles ärlig mot dig, så tycker jag att du skall samla mod tills du vågar göra den där istället... Eller, åtminstone boka tid för konsultation först. .. Alla platser på kroppen är olika och varierar väldigt mellan människor- där det gör ont för en- känns det knappt på en annan osv.... Men jag tycker absolut inte att man skall välja plats efter att man vill minska smärtan, då är man nog inte redo.... tänk på att du skall bli nöjd, stolt och bära detta resten av livet....
    Du har så rätt så, men jag vill så väldigt gärna göra detta men är så himla feg..jo jag ska försöka samla mod till mig och fundera lite på vart jag verkligen vill ha den. Men jag tänker också att smärtan inte är "målet" för mig, utan mest att jag vill ha dotterns namn på min kropp så jag alltid kan ha henne nära.
Svar på tråden Vill tatuera in dotterns namn.