• Anonym (Ingen lust)

Tappad sexlust pga p-piller?

Kan det hända?
    Kan man tappa sexlusten av Cerazette?

Tycker inte att jag har någon direkt lust sen jag började äta dom. Samtidigt så är jag nöjd med dom i övrigt så jag har ingen lust att sluta heller.

Efter att vi fick våran dotter för 3 år sedan så började jag äta Cerazette efter att ha varit på efterkontrollen. Först så blev jag inte riktigt "våt" när vi väl skulle till å ha sex. Sen så kände jag inte riktigt någon lust överhuvudtaget. Inte med sambon i alla fall. När jag är själv är det inga problem. Sen när vi väl har sex så är det ju hur bra som helst och jag undrar då VARFÖR vi inte gör detta oftare. Någon som känner igen sej??

• Svar på tråden Tappad sexlust pga p-piller?
  • Anonym (3)

Slutade med  p-piller just av den orsaken , man är aldrig  kåt.

utan dem blir det sigelspår på golvet efter mig

• Anonym

har upplevt precis samma sak med cerazette! slutade med dom för några veckor sen och har mer lust än nånsin! vet inte vad för sort man ska ha istället?

• Anonym

Samma här. Jag ammar fortfarande vår dotter och har under hela amningstiden trott att det är amningshormonerna som förstört min lust. Men så hörde jag för några veckor sen hur man tydligen kan påverkas av just cerazette!! Nästan slutat amma nu och tänker byta så fort jag kan efteråt!! Har också haft problem med att bli våt förresten!

• Anonym

Ja har oxå cerazette och lusten är helt väck!
    Får kanske fundera på något annat. Någon som vet något bra? Tycker att cerazetten funkar fint förutom att lusten är borta. Har mens kanske ca 5 gånger om året nu. Och vill gärna fortsätta att ha det så..

• Niccan88

När ja åt mina p-piller otrovett novum (stavning???) så hade ja minskad lust oxå, men fick super lust efter ja slutat me dem. :)

• Anonym (madde)

det är väl en ganska vanlig biverkning att lusten försvinner vid användning av p-piller och sånt..

jag känner ungefär som du, blir inte våt, har inte ens lust. får tvinga mig själv att försöka bli sugen.. kan ofta inte ens hålla koncentrationen, vilket gör det hela ännu svårare, men precis som du beskriver så när man väl kommer igång så är det ju underbart och jag brukar fråga mig själv samma sak.. men jag vet inte vad som är problemet. jag trodde det var p-pillrena, så jag bytte, och bytte, och bytte, och nu har jag slutat med dom. visserligen bara 2 månader sen, men jag märker ingen skillnad.. det är sjukt jobbigt

• Advokat Camilla

Tappar också sexlusten av p-piller, blir bara lätt irriterad och illa mående..

• bolaboll

Jag säger bara: Kopparspiral!

Funkar skitbra och är utan massa homon som påverkan ens humör och sexliv negativt.

• bolaboll

OOJJJ! Jag menar såklart HORMON inte homon... hahahahaha

• Anonym

Fick också noll sexlust av Cerazette!!

Slutade med alla typer av hormoner- nu har jag kopparspiral och det är helt fantastiskt!

• Anonym (Helena)

Hände samma sak med mig med Trionetta. Åt dem i 5 år, sen slutade jag för att testa. Blev en stor skillnad. Ska aldrig mer äta P-piller.. Finns andra sätt att skydda sig på.

• Anonym (Ava)

Ja, jag förlorade lusten med Cerazette, jag förlorade den dock nästan helt och ville inte ens onanera, och när jag väl hade sex var det mest en plåga och jag kände mig i princip utnyttjad.
    Visst var väl Cerazette bra på alla andra sätt också för mig, hade heller ingen mens osv men det var INTE värt det.

Man ska inte acceptera när biverkningarna från p-piller förstör ens livskvalitet , märker man det ska man sluta. Vad är det för mening med att ha ett preventivmedel om man inte har någon sexlust?

• Anonym (samma för mig)

jag fick också noll sexlust med trionetta.. nu äter jag yasminelle och det är stor skillnad för mig.. Det fungerar säkert inte för alla men jag rekommenderar det verkligen.. lycka till!!

Svar på tråden Tappad sexlust pga p-piller?