• Snova

Hur se om Gucciväska är äkta?

Jag har köpt en skötväska från Gucci på Tradera som jag nu antingen ska ge bort eller sälja. Brukar vara bra på att skilja kopior från original men den här gör mig tveksam. Mönstret är perfekt, lädret är äkta, den är bra sydd etc. Däremot så är innertyget helt slätt till skillnad från mina andra Gucciväskor och äkthetsintyget ser lite B ut, samma sak med en Guccilapp på axelremmen. Minns ej hur de såg ut på mina för det är längesen jag köpte dem och den på axelremmen undrar jag om de ska ha.

Det fanns ingen dustbag. Ett serienummer finns på läderflärpen inne i väskan.

Snälla - är det nån som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hur se om Gucciväska är äkta?
  • Amazina

Kolla på remmarna. Kopieväskor har ofta kassa remmar med "målade" kanter. Det gör att färgen liksom spricker och lossnar när man använt väskan och böjer och belastar remmarna. Är blixtlåsen "vassa"? Eller känns det som bra kvalitet?

• SuzR

jag har en äkta Gucci väska...hur mycket köpte du den för? vi kanske kan jämföra...mitt innertyg hmm är också slätt men det kanske beror på vilken typ av väska det är.
    jag hade en fake gucci plånbok och tyget noppade sig tidigt men min som används flitigt i 1,5 år nu ser helt ny ut

• Snova
    SuzR skrev 2009-08-14 09:59:40 följande:
    jag har en äkta Gucci väska...hur mycket köpte du den för? vi kanske kan jämföra...mitt innertyg hmm är också slätt men det kanske beror på vilken typ av väska det är. jag hade en fake gucci plånbok och tyget noppade sig tidigt men min som används flitigt i 1,5 år nu ser helt ny ut
    Åh, en skötväska? Innertyget är helt slätt ("räfflat" på mina vanliga Guccisar). Köpte den för 1000 på Tradera, det verkar vara ett rätt normalt pris för skötväskorna där men är ju billigt för en ny Gucciväska.

Har du kvar äkthetsintyget? Hur ser det ut isf? Mitt är vitt med guldsiffror och ser lite B ut som sagt.

Tacksam för hjälp!
  • SuzR

oj, förlåt nej det är inte en skötväska utan en vanlig liten 'fest' väska så att säga men det är väl samma material..ska kolla hemma och se om jag hittar några ledtrådar! äkthetsintyget...hmm nja..tror inte det
    å andra sidan kan jag nog våga påstå att ingen normal människa säljer en gucci väska om den är äkta för 1000 kronor så den lär vara falsk. Min 'lilla' kostade kanske 3000 spänn

• Snova

Jo, jag har kommit fram till samma sak själv. Fattar inte att jag inte tänkte på det. Har ju två äkta sen tidigare som jag köpt i Guccibutiken i STHLM... Trög!

• SuzR

haha nåväl sånt händer..men skitsamma huvudsaken är att du är nöjd med den

• puss

kolla kvittot. fejk har inte kvitton.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Snova

Sant men jag tror inte det fanns nåt! Fick skumma vibbar av den direkt även om den är välgjord. Nu är jag säker!

• puss
    Snova skrev 2009-08-17 16:21:32 följande:
    Sant men jag tror inte det fanns nåt! Fick skumma vibbar av den direkt även om den är välgjord. Nu är jag säker!
    inget kvitto, inte äkta.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Snova

Fast så kan du ju inte säga. Jag har många äkta märkesväskor och inga kvitton kvar. Har sålt en Marc Jacobs och ingen efterfrågade kvitto.

• Fratris

Kan definitivt vara fejk även med kvitto. Nuförtiden görs även fejk-kvitton

Köp aldrig märkesväskor/skor på Tradera om ni vill ha nåt äkta är mitt råd...

Svar på tråden Hur se om Gucciväska är äkta?