Hjälp mig fort! Har skrivit köpeavtal om hund och ägaren vill dra sig ur... vad har jag för rätt?
Har skivit på ett köpeavtal vad gäller en valp idag. På avtalet står det att det börjar gälla då handpennignen kommit in på kontot och betalas ej åter vi ånger samt att ägaren inte heller då får sälja valpen till någon annan.
En miss hon gjorde var att skriva att hundens pris är 1000kr istället för att handpenningen är 1000kr. Hundens pris är egentligen 6000kr men det står ingenstans.
Fick ett meddelanden nu om att hon vill att jag river kontraktet eftersom hon fått för sig att vi inte kommer behålla valpen utan bara testa och funkar det inte så säljer vi den vidare. Skrev att jag redan fört över pengar och att de mest troligt kommer synas på hennes konto imorgon eller i övermorgon. Hon svarade att hon skickar tillbaka pengarna då.
Vad har jag för rätt? Måste föra över pengar inom en halv timme ifall det ska räknas som att jag förde över idag. Har jag rätt att stå på detta kontrakt samt att endast betala 1000kr pga bitterhet?
Någon som vet? Känner mig desperat. Hon sa inget om det när vi var där och tittade och hon lät tom min dotter sitta och hålla i valpen för att ta kort som hon kunde ha hemma i väntan på hunden. Är så arg. Dottern har redan börjat fundera på namn.