• Anonym (MENSMAMMAN)

Nidblödning på Mensdagen??

Jag och mannen försöker förfullt med att få mig gravid. Idag är min BIM-dag och jag har inte mensvärk så som jag jämt brukar ha på mensdagen. Jag hade ägglossning den 3 augusti, alltså 11 dagar sedan.

Jag har nu en rosafärgad och lite brun flytning, jag som alltid brukar ha en störtflod med röd mens.

Nu till min fråga, kan man få en nidationsblödning på sin BIM-dag eller är det försent (kanske min mens som spökar med mig?)

• Svar på tråden Nidblödning på Mensdagen??
  • puss

samma svar som alltid, testa testa testa. gör ett gravtest.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Anonym (MENSMAMMAN)
    puss skrev 2009-08-14 08:58:22 följande:
    samma svar som alltid, testa testa testa. gör ett gravtest.
    Jag har inte tillgång till bil just nu och har inga tester hemma (bor ute i skogen), och jag vill inte be min man om att köpa test ifall det blir negativt.

Jag har tusen och åter tusen symptom, jag som var så säker på att jag var gravid!!

Jag undrar om det ens finns en MÖJLIGHET att få sin nidis på mensdagen, eller om jag bara hoppas på lösa trådar nu när jag fått dom här flytningarna (kanske mensen kommer igång senare)?
  • Anonym

Så hade jag i stort sätt alla månader de första 5 månaderna. Det höll i sig två dagar varje gång, kom runt tiden jag egentligen skulle ha mens och visade sig i rosafärgade flytningar. Enligt min bm var det inte konstigt alls, så du kan absolut vara gravid:)

• Anonym

Beställer du test idag har du den i morgon, du kan beställa från testlagret

• Anonym (MENSMAMMAN)

Tack för era svar, tror jag väntar o ser om det kommer mer mens eller om det stannar upp. Köper test på måndag om det inte blir riktig mens av det.

• puss

kolla tappen då. varför kan du inte be din man köpa test för? det måste han väl kunna även om det är -?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-08-14 09:14:25 följande:
    Beställer du test idag har du den i morgon, du kan beställa från testlagret
    Kommer dom verkligen en lördag?

Jag tror så här ts: Nidblödning känns försent. Men det kan ju vara som en skriver, kroppen reagerar eftersom du i vanliga fall brukar ha mens.
    Så du kan säkert vara gravid. Tycker dock det är märkligt att man inte har tillgång till ett gravtest när man försöker bli med barn...
  • Anonym (MENSMAMMAN)
    Anonym skrev 2009-08-14 09:30:43 följande:
    Kommer dom verkligen en lördag?Jag tror så här ts: Nidblödning känns försent. Men det kan ju vara som en skriver, kroppen reagerar eftersom du i vanliga fall brukar ha mens.Så du kan säkert vara gravid. Tycker dock det är märkligt att man inte har tillgång till ett gravtest när man försöker bli med barn...
    Vi har provat i så många månader nu. Jag har missbrukat testen utan att någonsin få ett plus, det är inte bra för mig att ha dom hemma - om man säger så,,,hehehe.
  • Anonym (MENSMAMMAN)
    Anonym skrev 2009-08-14 09:30:43 följande:
    Kommer dom verkligen en lördag?Jag tror så här ts: Nidblödning känns försent. Men det kan ju vara som en skriver, kroppen reagerar eftersom du i vanliga fall brukar ha mens.Så du kan säkert vara gravid. Tycker dock det är märkligt att man inte har tillgång till ett gravtest när man försöker bli med barn...
    Menar ni såhär att min kropp kan vara så van att alltid få mens vid det här datumet att den är inställd på att den ska "mensa" nu med? ...och anledningen till att det blir så lite är att det inte finns någon mens att "mensa ut"?
  • Anonym

Anonym (MENSMAMMAN) skrev 2009-08-14 09:37:52 följande:

Menar ni såhär att min kropp kan vara så van att alltid få mens vid det här datumet att den är inställd på att den ska "mensa" nu med? ...och anledningen till att det blir så lite är att det inte finns någon mens att "mensa ut"?
    Ja, typ.
    Det är inte ovanligt att man får mensliknanade blödningar när man är gravid, kring den tiden man egentligen skulle haft mens.

Lycka till!
  • Anonym (MENSMAMMAN)

Ska väl ta cykeln in till stan då då :) för nu vill jag veta!

• Anaiah
    Anonym (MENSMAMMAN) skrev 2009-08-14 09:04:02 följande:
    Jag har inte tillgång till bil just nu och har inga tester hemma (bor ute i skogen), och jag vill inte be min man om att köpa test ifall det blir negativt. Jag har tusen och åter tusen symptom, jag som var så säker på att jag var gravid!! Jag undrar om det ens finns en MÖJLIGHET att få sin nidis på mensdagen, eller om jag bara hoppas på lösa trådar nu när jag fått dom här flytningarna (kanske mensen kommer igång senare)?
    Det är inte troligt att det är just nidationsblödning då den brukar komma en vecka innan mensen i så fall, jag tror inte att ägget överlever att driva runt i ytterligare en vecka innan det fäster. Däremot så är det ju rätt många som får blödningar trots att de är gravida, just när de vanligtvis väntar sin mens eller sin äl.

Det är bara att testa när du får chansen och börjar du inte blöda mer än den lilla flytning du hade så är det väl troligt att det är något på G.
  • Anonym

Anonym (MENSMAMMAN) skrev 2009-08-14 09:44:44 följande:

Ska väl ta cykeln in till stan då då :) för nu vill jag veta!
    Skriv till oss sen, nu är jag nyfiken
  • Asereht

Det kan ju lika gärna vara en spottning somen nidblödning. Nidblödning är väl en blödning man får då ägget fäster ellr har jag fått det om bakfoten? Om du hade äl för så pass länge sedan borde det ju redan ha tagit sig vid det laget.

Jag har haft spottningar vid menstid vid alla mina grav i början. Dvs en liten blödning då mensen skulle kommit. Min första grav hade jag det regelbundet vid menstid de första fem månaderna.

Testa dig så slipper du undra.

♥ Grabbarna Bus, Syrran & Bulans Mamma ♥      Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Anonym (MENSMAMMAN)
    Asereht skrev 2009-08-14 09:57:13 följande:
    Det kan ju lika gärna vara en spottning somen nidblödning. Nidblödning är väl en blödning man får då ägget fäster ellr har jag fått det om bakfoten? Om du hade äl för så pass länge sedan borde det ju redan ha tagit sig vid det laget.Jag har haft spottningar vid menstid vid alla mina grav i början. Dvs en liten blödning då mensen skulle kommit. Min första grav hade jag det regelbundet vid menstid de första fem månaderna. Testa dig så slipper du undra.
    Hur mycket är en spotting ungefär?
  • Asereht
    Anonym (MENSMAMMAN) skrev 2009-08-14 10:16:02 följande:
    Hur mycket är en spotting ungefär?
    Det kan variera. Det kan vara allt från blodblandade flytningar till mer blödning under någon dag.  Sist blödde jag lite från och till under en dag sedan händ inget mer. I normala fall blöder jag rikligt och har mens i 5-7 dgr.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrran & Bulans Mamma ♥      Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Anonym (MENSMAMMAN)

Åh jag cyklar nu! Tack så mycket alla, ni fick upp hoppet för mig!

(jag lägger en binda i trosan så jag kan få nån uppfattning om hur mycket rosa/brun "mens-flytningar" jag får, om det är mycket när jag kommer hem (och verkar vara mens) så kanske jag inte testar...får se hur det ser ut :)

• Asereht
    Anonym (MENSMAMMAN) skrev 2009-08-14 10:24:55 följande:
    Åh jag cyklar nu! Tack så mycket alla, ni fick upp hoppet för mig! (jag lägger en binda i trosan så jag kan få nån uppfattning om hur mycket rosa/brun "mens-flytningar" jag får, om det är mycket när jag kommer hem (och verkar vara mens) så kanske jag inte testar...får se hur det ser ut :)
    Lycka till!

Oavsett vad det visar så är det bättre att veta än att undra. ovissheten leder bara till onödig stress.
  • Anonym (MENSMAMMAN)
    Asereht skrev 2009-08-14 10:26:15 följande:
    Lycka till! Oavsett vad det visar så är det bättre att veta än att undra. ovissheten leder bara till onödig stress.
    Ja eller hur. Det är en ofantlig stress o press som man uppfinner själv. För att få mig att tro på en graviditet kan jag tillägga at jag haft vita o kraftiga flytningar ända sedan ägglossningen, men "mensvärk" varje dag (utom idag?)
  • Anonym (MENSMAMMAN)

Okej, jag är tillbaka... tyvärr verkar det vara helt vanlig gammal hederlig mens...och jag tänker inte ens testa ;( fy fan asså. Vad dum o blåst o idiotisk man känner sig, hur kunde jag tro att jag kunde vara gravid. Dumma dumma mig...

Men nästa månad - då blir det ingen mens! hehe

Svar på tråden Nidblödning på Mensdagen??