Bli mäklare!?
Jag har alltid haft en dröm att bli mäklare men vet inte hur jag skall gå tillväga. Vill helst inte börja plugga på högskola varje dag. Kan man plugga det på distans kanske?
Nån som vet?
Jag har alltid haft en dröm att bli mäklare men vet inte hur jag skall gå tillväga. Vill helst inte börja plugga på högskola varje dag. Kan man plugga det på distans kanske?
Nån som vet?
Tror man kan läsa det på distans i Uppsala
Okej, finns det nån hemsida man kan besöka tror du?
Vilken typ av mäklare, fastighet, aktie, försäkring?
Fär att jobba som fastighetsmäklare krävs en, jag tror, tvåårig högskoleutbildning. Den har gått att läsa på distans. Hur det är nu vet jag inte.
/Kjell
Det är en 2 årig utbildning, som eventuellt kommer bli 3 årig. Finns på massa olika högskolor i landet. jag gick i Malmö. men det finns i trollhättan, gävle osv Jag vet att man kunde plugga på distans för ett par år sen, men jag vet inte hur det är nu. Dom ändrar hela tiden.
hmm... jag jobbar med massvis av mäklare varje dag och kan ju tipsa om att det inte är många som trivs... mycket rövslickeri osv.
De som däremot lyckas bra och är glada i vad de gör är de som har ett andra jobb vid sidan av att mixa upp med.
Många mäklare är dessutom allmänna jäkla besserwissrar och dryga jäklar. Snälla, om du nu ska bli mäklare, bli inte en dryg uppblåst jäkel! :)
jäklar vad många jäklar jag fick in där! Mäklarjäklar! :D
Fastighetsmäklare i storstad är rätt tuft. Väldigt provisionsbaserad lön. Ständig jour. Konstiga arbetstider. Stenhård konkurans. Massor med stress.
Personalomsättningen på mäklarfirmorna är rätt hög vilket är ett tecken på ett tufft och krävande jobb.
Finns mycket fördomar om mäklare, så även här märker jag. Jag arbetar med kanon människor som älskar sitt jobb, inga röslickare. Visst finns det rötägg, men det finns det ju i alla arbetsgrupper. Men jag skulle nog hellre jobba på mindre ort än storstäderna. Trevligare atmosfär.
Sen personal omsättningen är inte hög på alla firmor. är firman bra jobbar folk kvar. På min har ingen slutat på hur många år som helst.
Jag jobbar inte alltid, har inte alltid ständig jour, jag har inte massor av stress och mina arbetstider är helt normala och jag tjänar okej (inte provisionbaserad) Gäller bara att förhandla sej till bra villkor. Jag har familj och det funkar kanon. Men det gäller ju att hitta rätt plats och arbetsgivare så är det ett kul yrke.
Jo glömde, jag jobbar i en storstad :)
*PUFF*
e de någon som vet vart man söker efter mäklar utbildning?
e de någon som vet vart man söker efter mäklar utbildning?