• xxmeyaxx

    VSSMP- Föräldrarna | Del 9

    Vi Som Slutat Med Preventivmedel"-skrivarna har följt varandra under en längre tid.
    Sedan maj - 2006. Vi har stöttat varandra i alla frågor. Vi har gråtit tillsammans och skrattat tillsammans. Och berättat om hur vi känner om varje gång vi har fått ett minus.

    Men någon gång får någon ett plus och då blir det för mycket graviditetssnack.
    Därför startade VSSMP tråden VSSMP - De Gravida.

    Snacket om bebisarna i magen diskuterades.

    Men så småningom så kikar de små knoddarna ut från sina första hem och startar ett nytt liv. Ett liv ute i verkligheten. Och mycket snack om våra små knoddar sker.

    Därför startade VSSMP tråden VSSMP - Föräldrarna.

    Grattis till bebisen (och även de som kommit efteråt)!
    « Feel the magic of Meya »
  • Svar på tråden VSSMP- Föräldrarna | Del 9
  • MissFörstånd
    xxmeyaxx skrev 2009-09-01 19:55:12 följande:
    Apropå svininfluensan. Hur har ni tänkt att göra med vaccinering osv?
    Vaccinet är inte godkänt för barn under 2 år så här blir de ingen vaccination. Jag tror också att allt är lite väl överdrivet med svininfluensan. Har fakiskt inte orkat engagera mig jättemycket, hur tänker du meya?
  • xxmeyaxx
    MissFörstånd skrev 2009-09-05 20:46:38 följande:
    Vaccinet är inte godkänt för barn under 2 år så här blir de ingen vaccination. Jag tror också att allt är lite väl överdrivet med svininfluensan. Har fakiskt inte orkat engagera mig jättemycket, hur tänker du meya?
    Tre år har man sagt nu, så..
    Men jag lär nog göra det, för att minska risken att smitta andra.

    Jag hör till en av de som tror att media förstorar det här alldelels för mycket, men i respekt för riskgrupperna väljer jag att vaccinera mig.
    « Feel the magic of Meya »
  • teljeufo

    Vi kommer vaccsinera oss (eller alla utom Erika eftersom hon är under 3år och de ska tydligen inte vaccsineras nu om de inte tillhör en riskgrupp, och det gör hon inte). Jag jobbar ju inom vården med äldre och sjuka, gubbens jobb propsar säker på att han ska det och Sanna (äldsta dottern) har ett minde hjärtfel så hon tillhör en risk grupp.

    Man får väll hoppas de överdriver en del med svininfluensan men man ska ju aldrig vara säker när det gäller massmedia.

    Här går livet framåt... Jobbar natt på ett äldreboende, gift, två barns mamma... Allt känns jätte bra!


    Nytt år, nya möjliheter!
  • xxmeyaxx

    Skönt att det gör det. Här är det lite annorlunda, men ja..


    « Feel the magic of Meya »
  • MissFörstånd

    Jag tror att jag ligger i en riskgrupp, övervikt. Jag får nog skämmas lite för jag har inte ens koll på när de börjar vaccinera. Joline är ju under tre år också så hon får inte i vilket fall, ingen riskgrupp på henne iaf. Hur räknar man förresten övervikts-riskgruppen. Sambon är lång och grov men inte tjock men enligt BMI så är han överviktig...

  • teljeufo
    MissFörstånd skrev 2009-09-21 19:27:52 följande:
    Jag tror att jag ligger i en riskgrupp, övervikt. Jag får nog skämmas lite för jag har inte ens koll på när de börjar vaccinera. Joline är ju under tre år också så hon får inte i vilket fall, ingen riskgrupp på henne iaf. Hur räknar man förresten övervikts-riskgruppen. Sambon är lång och grov men inte tjock men enligt BMI så är han överviktig...
    Man ska ha sjuklig övervikt och andra problem som man kan få av att ha enorm övervikt. Jag tror man ska ha långt över 40 i bmi
    Är dock inte säker men så sa sjuksyrrorna på jobbet...
    Nytt år, nya möjliheter!
  • MissFörstånd
    teljeufo skrev 2009-09-21 20:48:02 följande:
    Man ska ha sjuklig övervikt och andra problem som man kan få av att ha enorm övervikt. Jag tror man ska ha långt över 40 i bmiÄr dock inte säker men så sa sjuksyrrorna på jobbet...
    Aha, dit räknas jag inte längre
  • teljeufo
    MissFörstånd skrev 2009-09-21 20:49:39 följande:
    Aha, dit räknas jag inte längre
    Vad skönt för din del
    Nytt år, nya möjliheter!
  • xxmeyaxx

    Idag har min röst börjat att försvinna, har lite ont i halsen också


    « Feel the magic of Meya »
  • MissFörstånd
    xxmeyaxx skrev 2009-09-22 20:42:43 följande:
    Idag har min röst börjat att försvinna, har lite ont i halsen också
    Inte roligt, hoppas de snabbt går över!
Svar på tråden VSSMP- Föräldrarna | Del 9