• kenkenif

Pappa som inte är tillsammans med mamman

Har en son på 9 månader och är inte tillsammans med hans mamma. Skulle vara givande att komma i kontakt med pappor i ungefär samma situation. Har googlat men inte hittat så mycket.

• Svar på tråden Pappa som inte är tillsammans med mamman
  • singel pappa83

har haft det så i 3.5 år dock har ja å min före detta sambo,inte hans mamma uppfostrat han då han bott hos oss sen dess å bara träffat sin riktiga mamma då å då.nu e ja singel å har han fortf 90%

• NaMoOk

Hej har en dotter på 2 år och en son på 5 mån som jag inte får träffa så ofta ca 10h/v

• ThomasKBA

Har haft min dotter halvtid sen vi separerade 2005 men 2007 när jag fick ny tjej så fick hon för sig anmäla mig rejält så då såg jag min dotter 3h/v, vilket vi både mådde dåligt av, ja dottern föddes 2002 b.t.w, Nu är jag singel igen och har via TR fått 6h / 2x/v, men skall ökas samt övernattningar, skall ha tbx mina 50 %, dvs varanan vecka.. håller på med utredningar mm mm , just nu

• Pappa06
    ThomasKBA skrev 2009-08-24 21:25:44 följande:
    Har haft min dotter halvtid sen vi separerade 2005 men 2007 när jag fick ny tjej så fick hon för sig anmäla mig rejält så då såg jag min dotter 3h/v, vilket vi både mådde dåligt av, ja dottern föddes 2002 b.t.w, Nu är jag singel igen och har via TR fått 6h / 2x/v, men skall ökas samt övernattningar, skall ha tbx mina 50 %, dvs varanan vecka.. håller på med utredningar mm mm , just nu
    Usch vad jobbigt det låter.
  • ThomasKBA
    Pappa06 skrev 2009-08-24 23:06:45 följande:
    Usch vad jobbigt det låter.
    Jo det tar på krafterna men skall "rädda" dottern som jag kallar det, har skolan mm nu på min sida, som backar upp mig, så hoppas det går vägen för dotterns skull..

Fattar inte varför det skall bråkas och vad hon tror hon tjänar på det, Tösen kommer ju förstå vad hon håller på med (gör hon redan), och det kommer visa sig när hon blir äldre,

Den som gräver en grop åt andra faller ofta i själv..

/Thomas
  • Linuss89

Är en ung pappa vars har en son på 19 mån, är inte ihop med mamman längre, och pojken bor hos mig 100% eftersom mamman inte vill kännas vid att ta ett ansvar:(

• ThomasKBA
    Linuss89 skrev 2009-09-05 22:09:11 följande:
    Är en ung pappa vars har en son på 19 mån, är inte ihop med mamman längre, och pojken bor hos mig 100% eftersom mamman inte vill kännas vid att ta ett ansvar:(
    Oj Grattis ( om man nu kan säga så) men menade att du får ha ditt barn, Låter som en förlossnings depression, har hon sökt kontollerat för det, se oxo till att få på papper att det är du som har hand om barnet, skadar inte skydda sina intressen ( dvs ditt barn) om nu mamman skulle få för sig att börja bråka, Är ju tuvärr inte helt ovanligt att det händer. PappaBarn samt PappaLiv är 2 st bra sidor, hoppas ni lever och frosas och mår bra..

/Thomas
  • daniel9900

linus89

Tycker du ska,för barnets skull,kanske försöka så mamman får hjälp.
    Kanske förlossningsdeprission som nån annan skrev?

• baxers

hej
    jag har en dotter 3och ett halft år och jag har min dotter varanan vecka funkar mycket bra ...

Svar på tråden Pappa som inte är tillsammans med mamman