• Anonym

Ångra husköp

Nu sitter jag i en jävla sits. Har skrivit på kontrakt för ett hus och givit handpenning. Nu är det så att jag har ångrat mig. Hur kan man gå tillväga? Någon som vet?

• Svar på tråden Ångra husköp
  • FlamingRed

Jag tror det enda du kan göra är att snällt fråga säljaren om ni kan riva kontraktet.

Vill hon inte det så är du ju faktiskt bunden av kontraktet...

• Maskot

Det bästa är att fullfölja köpet och sedan sälja. Det kostar dig mycket pengar att bryta kontraktet. Åtminstone handpenningen.

• Anonym

Det går väl att bryta kontraktet? Men då förlorar man handpenningen.

• Anonym
    Maskot skrev 2009-08-14 22:14:35 följande:
    Det bästa är att fullfölja köpet och sedan sälja. Det kostar dig mycket pengar att bryta kontraktet. Åtminstone handpenningen.
    Jo har för mig det. Fy fan känns inte alls kul det här. Inget jag vill men jag har inget val.
  • Loco Madre
    Anonym skrev 2009-08-14 22:16:06 följande:
    Jo har för mig det. Fy fan känns inte alls kul det här. Inget jag vill men jag har inget val.
    Satsa på att sälja det istället och hoppas på att du får vad du gett.
  • Anonym

HEJ jag var i samma sits för ett år sen och det skulle kosta oss ca 100000 att bryta avtalet vi försökte sälja igen direkt men det gick inge vidare efter mycke så flyttade vi in i huset och nu känns det bra efter allt som varit...

• FlamingRed
    Anonym skrev 2009-08-14 22:14:41 följande:
    Nej, kontraktet gäller ju givetvis hela köpeskillingen, och bryter du kontraktet kan du bli stämd på alla kostnader som uppstår.

Dvs du får betala mellanskillnaden om huset säljs för mindre peng i nästa runda, och alla omkostnader säljaren får pga att du drar dig ur.
  • FlamingRed
    Anonym skrev 2009-08-14 22:14:41 följande:
    Ofta är det också reglerat i kontraktet vad som gäller vid kontraktsbrott, vad står det i ditt?
  • Anonym
    FlamingRed skrev 2009-08-14 22:22:36 följande:
    Ofta är det också reglerat i kontraktet vad som gäller vid kontraktsbrott, vad står det i ditt?
    Har det inte här för tillfället men ska kika upp det där.
Svar på tråden Ångra husköp