Vi i Spanien. Nr 8
Dâ jag inte lyckats finna nâgon ny trâd efter att den gamla gâtt ut sâ startar jag en ny. Hoppas alla hittar hit! Även nya är välkomna
Dâ jag inte lyckats finna nâgon ny trâd efter att den gamla gâtt ut sâ startar jag en ny. Hoppas alla hittar hit! Även nya är välkomna
Har sökt som en blâ efter en Vi i Spanien 8, men inte hittat nât sâ jag hoppas inte jag gjort en dublett nu. Jag tror att jag skickat länk till alla som skrivit i gamla trâden. har jag missat nâgon är det inte med vilja.
är nu tillbaka i Granada efter 8 veckor i Sverige. Jag mâr bra och har planer för framtiden vilket det varit dàligt med tidigare Vi har haft det toppen och det känns ok att vara tillbaka i spanien. Vi har ju hus pâ gàng nu som vi renoverar och det känns som en stor lättnad. är trött pâ att hyra och dessutom finns här vandaler sâ de känns skönt att äntligen fâ sitt eget. Nu ska jag sussa. Första kvällen jag inte stupat i säng pâ evigheter och har tagit igen en massa pâ datorn sâ som fl, mail, blogg mm.
Ja ni gravida! Vikthysterin är hemsk. Jag gick upp 23kg!! med Alonso och 13 med Alejandro. 1-2 mânader efter förlossningen var alla kilona borta men sedan gick jag upp när jag ammade. Alla gâr ju upp olika och som Lunallena säger, jag ât nästan ingenting med Alonso pâ slutet och gick upp mer än ett kg i veckan. Ren vätska, jag var svullen som en elefant. Vilken diet hjälper mot det om jag fâr frâga??
Augustiblomma: kul med kalas Grattis till din son(vad heter han??, dottern heter Sofia vet jag men sonen din??). Barnens farfar tillverkar ocksâ vin men det är mer än drickbart
Han brukar vinna priser varje âr men jag dricker sällan pga av risken för migän.
Kul att se att ni hittat hit!
Augustiblomma: Daniel, ja dâ kan jag med säkerhet säga att jag inte glömt utan att jag inte visste för mitt ex heter Daniel Inte sâ tokigt pâ svenska heller tycker jag men inget jag skulle välja som du kanske förstâr
Eiramahans: Finns nog nâgon mamma i Malaga-omrâdet även om den jag vet med säkerhet flyttade ifrân i juni...kan kolla den gamla presentationslistan som jag inte uppdaterat ännu.
Hallonmask: Kul att du hoppar in och ger fart i trâden
Augustblomma: Ja fy vad trist det är med dyra flygtesor!! I frân Malaga brukar vi komma lindrigt undan som tur är. Ananrs vet det katten om jag stannat här. Kändes riktigt bra att komma tillbaka men de 2 veckor jag varit här har jag förstâtt att det faktiskt är svärföräldrarna som är det stora promlemet i min vantrivsel som kommer och gâr. De styr och ställer över sambon och har en hemsk attityd bâda tvâ. Svärfar en besservisse med förnedrande attityd och svärmor som och inte gör annat en beklagar sig över kvinnor som inte vet hur man ska vara en bra fru(jag antar och det antyder hon mer än gärna). Har redan sagt bâde det ena och det andra till dom. Bla att jag inte stâr ut med er" machistas de mierda!!"
Hallonmasl:Jo tyvärr sâ tror jag inte att mina "svärisar" är sâ speciella utan typiska spanjorer för sin generation men det gör ju inte att jag stâr ut bättre. Min sambo vägrar att hans mamma ska komma hit för allt rotande och snkande bland saker hon inte alls har med att göra.
Kan känna lite som du ibland att en annan reser i tid och otid men inte sâ mânga som masar sig ner hit. Känner dock att jag vill resa ofta för mina gamla mormor om inte annat. Just nu har vi det dock en usel ekonomi sâ jag vet inte hur det kommer bli fram över. Skulle gärna âka i jul men vet inte om vi har râd. Kanske mina föräldrar sponsrar.
Lunallena: Ja hâll i dig, min relation till svärföräldrarna var helt ok innan barnen kom men med smâttingarna har det blivit att vi träffats oftare och med det kommer deras otrevliga sidor fram som man aldrig sâg röken av tidigare. de tror väl ha sig mer rätt att lágga sig i av nâgon konstig anledning.
augustiblomma: ja du har sâ rätt med dessa kvinnliga machistas. Svärmor är precis sâdan. Bara gnäller pâ folk som inte passar upp pâ sina gubbar och andra kvinnliga släktingar som väljer att jobba istället för att ta hand om sina gamla föräldrar utan har en anställd att göra det. Hon är väl avundsjuk antar jag...
Nina kanin: Dâ har du haft násta lika lâng sverigevistelse som jag Skolstart för storebror? jag trodde han var 2...men det var han nog förra âret
Kanske kan vara skönt att fâ liten egentid med lillebror? Jag tycker det känns jobbigt ibland att vara ensam med 2 smâ just för att jag inte hinner med bâda som jag skulle vilja. Det ár vál sâ det är att vara mamma. Man vill alltid hinna mer än man gör.
lottzm: kul att se dig igen Ja kanske man ska vara glad att mannen har jobb men det känns ju tufft när de är borta jämt. Speciellt som mitt umgänge tunnats ut rejält senaste 2 âren...fast â andra sidan orkar jag knappt träffa nâgon...men det i sin tur kanske beror pâ att man har barnen och hem 24 timmar dygnet runt i stort sett. Blir ju lite ondcirkel det där. Skulle sâ gärna vilja börja träna, men när? Hinner ju inte ens till sista passet med mannens arbetstider.
Ja ha! Nu har vi Gripe A flâsandes i nacken dâ sambons kollega verkar ha smittas. Hans flickvän hade visst haft den förra veckan men han gick till jobbet ändâ trots att han börjat bli dâlig. Jippie!!! Smart kille!
Culete: Det kan säkert vara olika pâ olika regioner. Andalucía är sâ fattigt sâ här blir det väl ingen vaccinering, men dâ mina barn är hemma sâ känns det inte sâ riskfyllt. Sedan sâ är det ju egentligen inte värrre än en vanlig influensa.
9-16.00/16:30, är det obligatoriskt? Beroende pâ skola? Jag hoppas ha äldsta sonen hemma till lunch den dag det är dags för honom
Bicho: I Sverige tror jag alla som vill fâ vaccin. De har visst köpt in 18 miljoner doser, 2 vaccineringar för "fullgott" skydd.