Vi i Spanien. Nr 8
Tack Granada! Skönt att ha laddat batterierna i Sverige!
LunaLlena: vad skönt att höra att fler har viktfixerade barnmorskor. Jag går in i vecka 20 på måndag och var dit i torsdags. Jag hade gått upp tre kilo totalt och hon sa till mig att jag hade gått upp för mycket. Jag trodde bara inte att det var sant? Sedan fick jag värsta föreläsningen om hur och vad man ska äta, motion etc.
Det låter som ett skämt tycker jag att tre kilo vid drygt fyra månader eller nio kilo efter sex ska vara någonting att snacka om? Men jag har pratat med lite olika bekanta och tydligen är de riktiga viktfascister här i Spanien. En kompis som är läkare i England sa att till min längd är mina 61 kilo på nedre delen av den "normalskala" som de använder och att för övrigt är det viktigaste att man mår bra.
Sedan trodde jag också att även om man inte behöver gå till överdrift så behöver man en liten extra fettreserv sedan när man ska amma, till exempel?
Jag blir bara så irriterad. Nu ska man gå och bekymra sig över att man lägger på sig för mycket vikt! Kan inte fatta heller att du ska dit på "viktkontroll"? Herregud.
För övrigt fick vi fvp beviljat efter många om och men och väntar nu på resultatet. Vi gjorde provet i vecka 16 och får vänta tills i slutet av den här månaden på resultat - det vill säga i över en månad. Under all kritik även det, tycker jag, även om det nu är augusti. De sa att de skulle höra av sig så fort som möjligt om någonting såg konstigt ut, så man får ju hoppas att eftersom det gått tre veckor redan så betyder det att allt är ok.
Nåväl, det var mitt gnälliga bidrag till nya tråden!