Airin: Vad härligt med en Italientripp!
Tror inte att du missar sà mycket av föräldrarutbildningen. Det som kan vara bra att veta (tycker jag) är hur en förlossning gàr till. Om man har fakta sà tror jag att rädslan blir mindre eftersom man förstàr vad som händer. Du kan läsa pà nätet eller i nàgon bok. Mànga mammor här i Spanien upplever att de blir lite överkörda och bara följer med men om man har själv en del kunskap sà kan man ha ett bättre samtal med barnmorskan under själva förlossningen och sjukhusvistelsen. Mitt ràd är därför att läsa pà och sedan förklara för personalen
CON MUCHA EDUCACION vad du skulle vilja och hur du känner.
Vet inte om du tänkt amma din bebis. Men ett annat ràd är att i god tid innan förlossningen ta kontakt med din lokala amningsgrupp. Om man lär sig innan sà är det lättare att fà en fungerande amning och du slipper en massa bekymmer och kan njuta mer av den första mànaden.
DETTA GÄLLER ER ANDRA GRAVIDA OCKSÂ!!! Kan även rekomendera en bra bok att läsa "Un regalo para toda la vida" av Carlos Gonzalez.
Vill inte packa pà er nàgot utan bara lite tips fràn mig!
Lunallena: Härligt med välgödd bebbe! Amaia blir ett kanonnamn!
Lottizm: Grattis till lägenheten! Viva la crisis! När blir det flytt?
Vill även tillägga att jag är superglad för min nya bakmaskin som jag köpte pà Lidl. Är det nàgot jag har saknat efter alla àr i Spanien sà är det nog ett gott svenskt bröd till frukosten. Visst är det mums med en nybakad spansk baguette men vem tusan har lust att springa och handla innan frukost?
Nu kan jag göra nybakat bröd med olika mjölsorter och med russin och njuta varje morgon