Crosstrainer
Har börjat träna lite på crosstrainer, men hur vet man hur hårt man skall köra?
Körde 45 minuter, kom 5,08 km och körde backarprogrammet på sats, hur långt kommer ni? Hur hårt kör ni?
Ros o ris om motionsformen?
Har börjat träna lite på crosstrainer, men hur vet man hur hårt man skall köra?
Körde 45 minuter, kom 5,08 km och körde backarprogrammet på sats, hur långt kommer ni? Hur hårt kör ni?
Ros o ris om motionsformen?
Jag älskar crossen! Jag tränar alltid på den.
Jag kör mitt egna program och höjer ribban för varje gång. Antingen höjer jag motståndet eller så tränar jag en smula längre tid.
Jag vet inte heller riktigt hur man ska göra. Jag tränade 20 min och tyckte det var skitjobbigt men märkte sen att jag bara kommit 1,5 km hahahha. Jag som trampade på så mycket. Får nog köra mer motstånd nästa gång.
Jag har en hemma och kör 30 minuter. Då säger den att jag kommit ca 11 kilometer, men hur den mäter vete sjutton :)
Ett tillägg...
Jag kör i hårt tempo.
Jag brukar köra i 40-45 minuter, men jag vet inte hur långt jag har kommit då. Jag tittar mer på kalorimätaren, haha.
Jag kör 45-60 min. Varierar program mellan Cardio och Weightloss, nivå 5-6. Kommer olika långt beroende på dagsformen och nivån - jobbar mer på att hålla pulsen på rimlig nivå hela passet.
Älskar träningsformen för tillfället eftersom jag har dåliga axlar och knän som får bra träning utan att påfrestas för mkt!
Hej. Jag är intresserad av att köpa en crosstrainer, men vad exakt är den bra för, och vad tränar den?
Gravid 89 skrev 2009-08-15 13:59:16 följande:
Cross-Trainers är bra maskiner för att bränna fett och komma i form, sådan motion fixar figuren rätt effektivt. Angående träningstid - om du fråga en PT på SATS så kommer de flesta att rekommendera att du tränar i minst 60 minuter för att få ut något av träningen.
N iskriver många att crosstrainer är bra för fettförbränning och kondition. Bättre kondition vill jag gärna ha, men jag upplever att jag nog inte behöver förbränna fett. (Jag syftar på att gå ner i vikt - väger 49-50 kg redan och är rätt lång, så jag är redan smal). Jag vill bara träna upp underkroppen och armarna. Går det med crosstrainern?
Gravid 89 skrev 2009-08-15 14:46:43 följande: