• valkyrian

Crosstrainer

Har börjat träna lite på crosstrainer, men hur vet man hur hårt man skall köra?

Körde 45 minuter, kom 5,08 km och körde backarprogrammet på sats, hur långt kommer ni? Hur hårt kör ni?

Ros o ris om motionsformen?

• Svar på tråden Crosstrainer
  • valkyrian
    Tjoflöjt skrev 2009-08-15 12:41:48 följande:
    Jag har en hemma och kör 30 minuter. Då säger den att jag kommit ca 11 kilometer, men hur den mäter vete sjutton :)
    11 km på 30 min? Är vad jag kommer på en timme om jag springer! Låter galet långt... Kör du väldigt lätt motstånd och ist väldigt fort kanske ?

Kul med svar, mer åsikter?
  • valkyrian
    Miffomorsan skrev 2009-08-15 13:43:37 följande:
    Jag kör 45-60 min. Varierar program mellan Cardio och Weightloss, nivå 5-6. Kommer olika långt beroende på dagsformen och nivån - jobbar mer på att hålla pulsen på rimlig nivå hela passet. Älskar träningsformen för tillfället eftersom jag har dåliga axlar och knän som får bra träning utan att påfrestas för mkt!
    Vad försöker du hålla för puls? kör också på nivå 5 men det säger mig liksom inget, var instruktören som föreslog det.
  • valkyrian
    Miffomorsan skrev 2009-08-15 13:43:37 följande:
    Jag kör 45-60 min. Varierar program mellan Cardio och Weightloss, nivå 5-6. Kommer olika långt beroende på dagsformen och nivån - jobbar mer på att hålla pulsen på rimlig nivå hela passet. Älskar träningsformen för tillfället eftersom jag har dåliga axlar och knän som får bra träning utan att påfrestas för mkt!
    Och hur långt kommer du ca?
  • valkyrian

Gravid 89 skrev 2009-08-15 13:59:16 följande:

Hej. Jag är intresserad av att köpa en crosstrainer, men vad exakt är den bra för, och vad tränar den?
    Kondis och fettförbränning
  • valkyrian
    Tjoflöjt skrev 2009-08-16 10:27:13 följande:
    Jag kör på ett relativt hårt motstånd, men som sagt, jag är lite skeptiskt till hur apparaten faktiskt mäter sträckan (jag har en crosstrainer från tv-shop, som faktiskt funkar riktigt bra, med resevation för sträckan).
    :) eller så är du supervältränad :D
Svar på tråden Crosstrainer