Kommer inget när jag pumpar..?
Har en treveckors tjej som äter ungefär varannan timme och det vore det så himla skönt att kunna pumpa ut ibland så pappan kunde ge henne.
Problemet är att när jag pumpar ut kommer inte mer än några futtiga ml. Hur ska jag göra för att få ut godiset?! Har provat apotekets cykelpump, någon elektrisk manick jag fick låna av BVC samt Avent Isis. Aventen är den som funkat bäst hittils, då har jag vid ett tillfälle lyckats få ut 30ml. (båda brösten sammanlagt). Har provat att pumpa vid olika tidpunkt och både efter och emellan amningarna. Handmjölkning funkar heller inte, kommer ett par futtiga droppar bara..
Vad gör jag för fel?? I bästa fall kommer det en liten tunn och slapp stråle, oftast sipprar det bara lite sakta, ska det vara så? Har ju sett bilder där tuttarna ser ut som duschmunstycken! Hur mycket ryms i varje bröst? Fattar att det är individuellt men på ett ungefär..?
Mina bröst blev heller aldrig sådär ömma och spända som alla säger. Kände liksom aldrig att mjölken "rann till". De blev bara större..? Är det därför jag inte får ut något när jag pumpar?