• LaFontaine

Borttappad spärrad nyckel. Vad gäller?

Våra extranycklar hem är på vift. Nu kom tanken upp på vad tusan det kan komma att kosta oss. Nyckeln är ju spärrad och går således inte att kopiera. Vilka kostnader måste vi stå för och hur täcker en hemförsäkring med allrisk sådant?

• Svar på tråden Borttappad spärrad nyckel. Vad gäller?
  • Tecken

Alt 1. Be om en rekvisition hos din br/hr-förening. Skaffa ny nyckel.

Alt 2. Byt cylinder, köp nya nycklar.

Fråga: Varför ta det på hemförsäkringen? Vår spärrade nyckel (KABA) kostade ca 600kr.

• LaFontaine
    Tecken skrev 2009-08-15 15:27:43 följande:
    Alt 1. Be om en rekvisition hos din br/hr-förening. Skaffa ny nyckel. Alt 2. Byt cylinder, köp nya nycklar.Fråga: Varför ta det på hemförsäkringen? Vår spärrade nyckel (KABA) kostade ca 600kr.
    Nyckeln går ju inte bara till min lägenhet utan till en del gemensamhetsutrymmen. Därav frågan. Jag började fundera kring låsbyte för alla gemensamma dörrar i fastigheten, men kan inte heller erinra mig sådan info i varken kontrakt eller stadgar.
  • Tecken
    LaFontaine skrev 2009-08-15 15:31:37 följande:
    Nyckeln går ju inte bara till min lägenhet utan till en del gemensamhetsutrymmen. Därav frågan. Jag började fundera kring låsbyte för alla gemensamma dörrar i fastigheten, men kan inte heller erinra mig sådan info i varken kontrakt eller stadgar.
    Vår nyckel gick också till gemensamhetsutrymmen (t ex porten). Det var bara att skaffa en rekvisition och sedan köpa en ny nyckel.
  • LaFontaine
    Tecken skrev 2009-08-15 20:50:29 följande:
    Vår nyckel gick också till gemensamhetsutrymmen (t ex porten). Det var bara att skaffa en rekvisition och sedan köpa en ny nyckel.
    Då kan jag alltså lugna mitt katastroftänk ett par hekto

Tack för svaret!
Svar på tråden Borttappad spärrad nyckel. Vad gäller?