• TheSunset

    Novembermammorna 2008-del 4

    Novembermammorna 2008-del 3


    {#lang_emotions_baby}här fortsätter vi att snacka om våra älskade bebisar{#lang_emotions_baby}

    Här hänger vi som fick barn i november 2008 - ja några tjuvstartare och några eftersläntare blev det nog med 

    Tidigare (vänta barn) trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-11-221/m30206173.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-221/m33086639.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m44005290.html

    Bf-listor:
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m34025872.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m37146005.html

    Nu är bebisarna här!!!
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38407575.html

    Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46402547.html
    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★
  • Svar på tråden Novembermammorna 2008-del 4
  • Lantani
    Edwina skrev 2009-10-20 10:23:51 följande:
    Lantani: Mm.. Finns ju syskonförtur men vad hjälper det när det inte finns platser När vi sökte förskola till Elvin gjorde vi FEM val och fick inget. Fick en plats långt bort som vi senare kunde få bytt mot en annan närmre plats, men ändå långt ifrån hemmet. Nu till Vilmer gjorde vi också FEM val inkl. syskonförtur men vi fick ändå inget av de vi sökt. Dåligt
    usch så dåligt.. Var är det ni bor?
  • Edwina

    Vilmer äter barnmat fortfarande. Han har ju börjat få smaka lite nu men han har ju inga tänder ännu heller så allt kött går ju bort typ Sen har jag svårt att äta mat själv som inte är väl kryddad och saltad, jag pallar inte äta kokt 'bebismat' själv typ Men vissa saker skulle ju funka.. skiter ni i stekyta, salt och sånt och ger ändå? Tycker det är krångligt. Elvin åt barnmat till året ca, efter det vägrade han allt som var sås och gör fortfarande. 


    ♥ Elvin ♥ Vilmer ♥
  • Rulltrappa

    usch, ryggskott vill man inte ha. hoppas att en dejt med massören gör susen.

    malte får ingen förskoleplats alls han, så jag kommer endast att kunna jobba kväll i framtiden. :D fast det gör inget, för det första gillar jag att jobba kväll, för det andra är han alldeles för bebig för att skola in nu, han har inga tänder, äter inte själv, dricker inte vatten... sen ska förskolan bli allmän från 3 års ålder istället för 4 som det är nu, fr o m höstterminen 2010. så han får ju ändå gå i förskola om 2 år (då räknar jag med att han har tänder och kan äta själv... ;)

  • Lantani

    Alvin ska börja på förskola augusti nästa år, vilket känns väldigt skönt. Han kan inte heller dricka själv, äta själv. Så jag ska vara ledig ett tag till.

  • Rulltrappa
    Lantani skrev 2009-10-20 10:38:08 följande:
    Alvin ska börja på förskola augusti nästa år, vilket känns väldigt skönt. Han kan inte heller dricka själv, äta själv. Så jag ska vara ledig ett tag till.
    hehe, dricka SJÄLV? malte kan inte dricka alls om det inte är välling eller mammamjölk. han gråter om han får vatten i munnen. :D
  • Edwina

    Vilmer är också bebi fortfarande Kan inte gå, matas med burkmat, inga tänder osv. Men jag räknar med snabb utveckling nu, nä skoja.. Men det händer mkt på tre månader!! Fast helst vill jag skola in på vårkanten, kanske mars-april, men det kanske vi inte får Aug eller jan! Vi har inte dagar så det räcker till aug tyvärr..


    ♥ Elvin ♥ Vilmer ♥
  • artch
    Rulltrappa skrev 2009-10-20 10:32:01 följande:
    usch, ryggskott vill man inte ha. hoppas att en dejt med massören gör susen. malte får ingen förskoleplats alls han, så jag kommer endast att kunna jobba kväll i framtiden. :D fast det gör inget, för det första gillar jag att jobba kväll, för det andra är han alldeles för bebig för att skola in nu, han har inga tänder, äter inte själv, dricker inte vatten... sen ska förskolan bli allmän från 3 års ålder istället för 4 som det är nu, fr o m höstterminen 2010. så han får ju ändå gå i förskola om 2 år (då räknar jag med att han har tänder och kan äta själv... ;)
    Hoppas förskolan blir allmän från ter år här också. Kommer ju att ha en treåring nästa höst.
  • Lantani
    Rulltrappa skrev 2009-10-20 10:42:10 följande:
    hehe, dricka SJÄLV? malte kan inte dricka alls om det inte är välling eller mammamjölk. han gråter om han får vatten i munnen. :D
    Men busunge då
  • Edwina
    artch skrev 2009-10-20 10:48:59 följande:
    Hoppas förskolan blir allmän från ter år här också. Kommer ju att ha en treåring nästa höst.
    Vad gör det för skillnad? (Borde jag kanske veta ) Men går inte era äldre barn på fsk iallafall, oavsett?
    ♥ Elvin ♥ Vilmer ♥
Svar på tråden Novembermammorna 2008-del 4