• jagälskarallaminabarn

Haklapp till nyfödd - vilken ska man välja?

Hej där!

Minnet är allt bra kort, minns inte vad vi hade för haklappar till tvillingarna som nu är 4 år, bara att vi slängde haklapparna då vi tyckte de var väldigt mycket använda och urtvättade. *skäms* Har kollat på haklappar men ska man välja sådana i frotté med plastad baksida eller sådana helt i plast? Har sett att det finns väldigt små haklappar för bebisar av den förstnämnda typen men räcker de verkligen om babyn nu skulle få upp en hel del efter en matning? Vart köpte ni era haklappar förresten? Minns att vissa vi använde när tvillingarna var äldre var lite si och så vad gäller kvalitén så tips tages därför tacksamt emot.

M V H

Ulrika, mamma till Michelle och Jennifer födda 06-2005, planerat snitt 23/9

• Svar på tråden Haklapp till nyfödd - vilken ska man välja?
  • Mollsanbollsan

Jag skulle rekomendera en kökshanduk eller nått liknande

• Skruttensmamma

Bebisar kräker ju väldigt olika mycket. Vi hade ingen haklapp alls. Däremot gick det en del trasor. IKEA säljer 10-pack frotté-tvättlappar för 29:- De är bra till det mesta

• patti87

ikeas hacklappar i frotte är jättebra tycker jag :) och billiga

• sarsparis

Vi hade en riktigt kräkbebis, ikeas var helt värdelösa höll inte för nåt. de allra bästa tyckte jag att de med plast på baksidan var, finns att köpa på hm och kappahl. de är rätt billiga med. sen gillade jag även de som är i tyg med nått mellanlager som håller tät, tror jag köpte några från name it, men dom kostar typ 30:- st, och vi som behövde typ 15 st hade bara några få sånna som han hade när han skulle vara fin.

Svar på tråden Haklapp till nyfödd - vilken ska man välja?