• Anonym (Förtvivlad)

Min sambo låg med min dotter . Vad gör jag ?

I dag läste jag i min dotters dagbok att hon legat med min sambo. Hon är 17 nyss fyllda och min sambo är mycket yngre än jag men vi har en liten flicka ihop.
    Han säger att vi inte haft det så bra sexuellt ett tag och så kan det nog vara.
    Jag kastade ut sambon och försöker nu sansa mig till vad jag ska göra,
    Vad skulle ni göra? och med dottern ?

• Svar på tråden Min sambo låg med min dotter . Vad gör jag ?
  • NovaAlexandra

Nämen herregud! Stackars dig *skickar tröstkramar* Flickan har nog blandat ihop faderskänslor och andra känslor och är säkert förvirrad. Prata med henne och försök att inte vara arg på henne, det är din fd sambo som har gjort fel!

• Anonym

Jag förstår att det var tvunget att det skulle komma fram, och det hela är jävligt tragiskt, men varför i hela friden läste du din dotters dagbok? Integritet, hört talas om det? Fy!
    Hur tusan förklarar du dig för din dotter, att du har gjort ett sådant övertramp?

• soffan83

Hur gammal är din sambo??? Shit jag fattar att du inte mår bra men att ha sex med sitt "styvbarn" är ju befängt. Vet inte om man kan anmäla honom på något sätt. Vad stod det egentligen i dagboken, gick hon med på det ville hon eller???
    Vad tänker män på egentligen.... Och de hävdar att det är svårt att förstå sig på kvinnor??? Är han lämplig att träff sitt eget barn egentligen. Jag tycker att du ska försöka prata med din dotter eller får hon ju kanske gå till en psykolog om det är frga om utnyttjande....
    Hoppas att det löser sig på ngt sätt att du kan prata med din dotter och reda ut detta.
    Styrke kramar

• Anonym

Skickade visst lite tidigt.
    Jag tycker att du först och främst ska förklara dig för din dotter varför du har rotat i hennes högst personliga saker. Sedan kan ni ju prata om varför det har hänt. Vad säger han? Vad säger hon?

• Anonym (Förtvivlad)

Jag vet att det var fel men jag var så orolig. Jag har ju förstått på flickan att hon var kär i någon och vad jag förstår så var det något fel för hon tittade så konstigt på honom och blev röd när han pratade med henne. Jag sökte bevis för att det var något men att det var så här villa jag ju bara inte tro. Han är 11 år äldre än hon och jag försöker övertyga henne om att han bara utnyttjat henne men hon menar att det är hennes fel som ville.
    Hon är strängt hållen och har inte fått träffa killar eller vara ute sent för man är ju rädd att det ska hända henne något så här i storstan.
    Jag vet mig ingen levandes råd och inte hur vi ska ha råd med något när vi går skilda vägar.

• Åsa

Har ett sådant fall i bekantskapskretsen. Hon var trettiofem och dottern sjuttton och han mitt emellan. De hade också ett litet barn tillsammans.
    I deras fall fortsatte dottern och sambon ihop efter separationen och har själva fått barn tillsammans. Förhållandena är fortfarande väldigt spända

TS: Att ni haft det dåligt sexuellt, eller på annat sätt, är givetvis ingen ursäkt för att sambon varit otrogen/oärlig och än mindre för att han bedragit dig med dottern. En man med lite råg i ryggen hade tagit upp era problem till diskussion. Att säga det i efterhand låter bara bortförklaring.
    Har tyvärr inga goda råd att ge. Vad du ska göra beror på hur du känner det. Sambon är du tvungen att ha någon kontakt med på grund av det gemensamma barnet. Om du vill fortsätta med honom (eller han med dig) trots allt måste du bedöma själv. Skulle du vara beredd att säga upp kontakten med din dotter (svårt men möjligt)? Eller vill du skälla ut henne och förlåta henne om hon är ledsen att hon sårat dig? Båda har ju svikit dig på det grövsta och bör förstå det om de har något i huvudet. Tyvärr ett dumt sätt du fick reda på det hela på, du hade ju faktiskt ingen rätt att läsa hennes dagbok. Vi (och du?) vet ju inte heller hur de ser på det hela. Var det en engångsföreteelse eller är det aktuellt att de fortsätter ihop? Det är mycket som påverkar. Hoppas på det bästa för dig och lillflickan under omständigheterna.

soffan83: Inte straffbart, såvida hon inte står i beroendeställning till honom och han utnyttjat det. Det är inte frågan om incest - de är ju inte släkt - och hon är inte sexuellt minderårig.

• Mandi74

Han hade åkt ut med en gång här oxå. Sen hade jag försökt prata med min dotter, försökt nå fram till henne på nått sätt. Jätte svårt, men förklara att det är för hennes eget bästa..försök att få henne att förstå på nått sätt. Kanske kan hennes pappa hjälpa till på nått sätt oxå..
    Kan ju tänka mig att det är jätte svårt att prata med henne om det och att få henne att förstå hur fel det är, särkilt med tanke på att hon är kär i honom. Men jag hade försökt visa att det hon har gjort är såååå fel, mot dig oxå, det är ju hennes små syskons pappa..

Lycka till..hoppas det löser sig..

!!!!!!!!..Men ut med honom..!!!!!!!!!!!

• MansonDust

TS> Är man väldigt hårt hållen så kan man bli rebellisk. Så det ska du akta dej för, att vara för sträng. Killar måste on få träffa ! Herregud, när jag var 17 hittade jag min stora kärlek - det é 4 år sen och vi har barn ihop.

• Anonym (pärlan)

Kasta ut sambon och förlåt din dotter. Det enda som fungerar i längden tror jag. Sök en ny fadersgestalt, jag menar en riktig man, till dina barn. Kramar

Svar på tråden Min sambo låg med min dotter . Vad gör jag ?