• Äldre 15 Aug 21:07
    8993 visningar
    5 svar
    5
    8993

    Kapslar, flytande eller tuggisar? Eye q eller likande

    Min bonusdotter är sju år och har precis börjat utredas för ADHD. Jag har hört att Eye q ska vara bra. Vad ger ni era barn för fiskolja? Kapslar, flytande eller tuggisar.
    Tacksam för alla svar jag kan få :)

  • Svar på tråden Kapslar, flytande eller tuggisar? Eye q eller likande
  • yrrol2
    Äldre 16 Aug 23:03
    #1

    min flicka får eye Q kappslar , för koncentrationen, vi hade uppehåll ett tag(hon vägrade ta dom) och både läs och skriv förmågan dalade + att hon fick ännu svårare att koncentrera sig .
    så till slut kom hon och frågade ifall hon fick börja med dom igen

  • Äldre 18 Aug 02:40
    #2

    Flytande på rostad macka.. Men jag själv skulle föredra tuggisar, de är goda. (sonen vägrar äta typ allt främmande. så på macka är ett krav)


    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Äldre 1 Sep 10:00
    #3

    Hej! Omega till barn är mitt kall här i livet

    Jag har 4 barn och alla äter Omega på olika sätt, äldsta sonen är 7 år och har nyss fått diagnosen ADHD och Atypisk Autism. Han äter dubbel rekomenderade dagsdos, 2 Mor-EPA mini junior och 2 Eye Q. Han blir lugn och bra i humöret på Mor-EPAn men sover bättre på Eye Q.
    Han klarar inte av att svälja kapslar så till honom sticker vi hål på kapseln och klämmer ut på sked, sen häller vi på lite yuoghurt och sen ytterligare en sked med youghurt för att skölja bort smaken. Han tycker inte om smaken men tar det för han känner att han mår bra av dom.
    Äldsta dottern (3 år) tar också på sked men är inte så noga med youghurten, till henne har vi sagt att det är "hoppmedicin", man hoppar sååå mycket bättre om man tar det
    Tvillingarna är 2 år och den ena tar kapseln som den är och vill gärna ha ännu fler Den andra tuggar gärna på kapseln men brukar spotta ut den innan den är helt tömd så då brukar jag klippa hål på den och tömma ut resten men om jag har tur så går hon med på att få sin som storebror och tuggar på den tomma kapseln efteråt. *smart mamma*

    Om barnet kan svälja kapslar utan problem skulle jag satsat på det, vanliga kapslar är billigast, Tuggisar är lite dyrare men om det är så att man vill ha med lite smak. Flytande är säkert bra om det behövs ta tillsammans med något för att lättare få i sig det.
    Jag köper från vitaminvaruhuset.se och toppformula.se ,de är billigast men har inte så stort sortument, vitaminvaruhuset har där emot verkligen många olika sorter.

    Kolla även länken i min sidfot, det är till en tråd här på FL om Omega till både barn och vuxna.


  • Äldre 1 Sep 14:38
    #4

    Tack för tipsen. Jag ska försöka ge henne Eye q-kapslar. Jag tr0r topformula är billigast så jag ska ta och beställa där.

  • Äldre 18 Sep 18:04
    #5

    Min son tar citron flytande och har gjort nu i ett par år. Han har juice redo och sköljer ner med efteråt.

Svar på tråden Kapslar, flytande eller tuggisar? Eye q eller likande