• Cara Mia

ljusröda flytningar och en liten blodklump.. :(

Har haft ljusröda flytningar till och från idag. Ikväll när jag torkade mig kom det en liten liten mörk klump.. har inte ont eller något men jag blir ju orolig ändå. Spec när jag nyss haft ett ma!
    Är i vecka 15 och har kännt bebisen ett tag. Även ikväll..

Om det nu är bebisen.. Känns som små små sparkar. Som om den petar innifrån. Har även kännt att det känns som om den vänder runt där inne.. Det måste väl vara bebisen? Eller?

Ska jag ringa i morn till gyn eller vart ringer man?

Någon med råd eller solskenshistorier?

• Svar på tråden ljusröda flytningar och en liten blodklump.. :(
  • advanced

Ring du och prata med dom för säkerhetsskull. Klart man blir lite orolig och det är alltid bättre att veta säkert än att gå och undra! Hoppas att det inte är några konstigheter. :)

• Cara Mia
    advanced skrev 2009-08-15 21:17:16 följande:
    Ring du och prata med dom för säkerhetsskull. Klart man blir lite orolig och det är alltid bättre att veta säkert än att gå och undra! Hoppas att det inte är några konstigheter. :)
    Jag men vart ringer jag?

Har ju inte ont eller så..
  • bollplank

Jag tycker att du ska ringa och kolla för säkerhets skull, om du är jätte orolig så åk in akut.

Jag fick en jätteblödning tidigt i min graviditet det va även flera stora klumpar tack o lov inget missfall har nu en underbar pojke på 7 mån.

jag håller tummarna att det går bra.

• Kakgumman

Du ringer sjukvårdsupplysningen och pratar med dem. De brukar ställa massa frågor och sen säga vad de tycker att du ska göra.

Kram

• advanced

Precis, börja med att ring sjuvårdsupplysningen. Berätta hur det har gått sen!

• Cara Mia

Okej men ikväll kan vi inte. Har ingen barnvakt till dottern...

• Avelyn

Jag har haft blödningar tre gånger i min graviditet. Senast i vecka 15. Jag åkte in på akuten alla tre gånger. Bebisen lever och ingen vet vart mina blödningar kom i från. De stannade av efter något dygn alla tre gångerna, med lite brunt blod som kom ett par dagar efteråt. Är nu i vecka 18 och bebisen sprattlar massvis. Håller tummarna att allt är ok för dig med.

I min första graviditet blödde jag en hel vecka, detta var runt vecka 19. Berodde då på lågt sittande moderkaka. Sonen är snart 12 år.

Kan vara skönt att höra att alla blödningar inte är missfall..

• Cara Mia
    Avelyn skrev 2009-08-15 21:31:21 följande:
    Jag har haft blödningar tre gånger i min graviditet. Senast i vecka 15. Jag åkte in på akuten alla tre gånger. Bebisen lever och ingen vet vart mina blödningar kom i från. De stannade av efter något dygn alla tre gångerna, med lite brunt blod som kom ett par dagar efteråt. Är nu i vecka 18 och bebisen sprattlar massvis. Håller tummarna att allt är ok för dig med. I min första graviditet blödde jag en hel vecka, detta var runt vecka 19. Berodde då på lågt sittande moderkaka. Sonen är snart 12 år. Kan vara skönt att höra att alla blödningar inte är missfall..
    Jag hoppas det går lika bra för mig.. vill ju så gärna att den lilla ska stanna kvar..spec när jag kommit så härlångt...
  • bollplank

Jag ringde sjukvårdsupplysningen när jag fick min blödning de sa att det va ganska säkra på att jag fått missfall och gav mig rådet att vänta i 2 v om jag ej slutat blöda då så skulle jag ringa vårdcentralen.

Eftersom att det svaret inte kändes ok så ringde jag ivf kliniken där jag gjort provrörsbefr de sa till mig att åka in akut trts att det är ganska vanligt med blödningar så är det onödigt att riskera något.

Jag åkte då in akut fick ett första besked att det va ett missfall då de inte såg någon hjärtaktivitet de hade som rutin att alltid låta en läkare till kolla eftersom att det va så tidigt i graviditeten den andra läkaren hittade då hjärtljuden.

Tack o lov

• Cara Mia

Har inte kommit något mer inatt.. Måste jag kolla upp det ändå?

• hoppashoppashoppas

Cara Mia skrev 2009-08-16 09:28:30 följande:

Har inte kommit något mer inatt.. Måste jag kolla upp det ändå?
    Jag blödde tidigt i min graviditet vid tre spridda tillfällen innan v 15. Nu är jag i v24. Jag blev lessen och orolig varje gång. Sista gången åkte jag bara in till gyn-akuten Huddisng sjukhus i mitt fall jag fick ett bra snabbt omhändertagande och det lugnade mig på ett tillfredsställande sätt.

Men det är klart att du inte måste åka in. Du bestämmer.

Lycka till!!
  • Cara Mia

har iaf pratat med en supersnäll läkare idag som sa att är det missfall i vecka 15 så får man som värkar och massor av blod, klumpar och fostervatten som kommer..

Men eftersom jag inte har ont och det inte kommer mycket så trodde hon att det var helt ofarlig blödning.
    Kan komma från moderkakan eller livmodertappen. Kan även vara kroppen som tror det är dags för mens vilket skulle kunna stämma om man tänker på när den skulle ha kommit..
    Men om jag känner mig orolig tyckte hon att jag skulle ringa gyn imorn..

Svar på tråden ljusröda flytningar och en liten blodklump.. :(