• Kattis E

Nagelbitning

Hej jag har en tjej som blir fem år i januari. För drygt ett år sedan började hon att bita på sina naglar. Har testat medlet som säljs på apoteket som penslas på men det fungerar inte. Fler som är i samma situation eller som har varit där, behöver tips

• Svar på tråden Nagelbitning
  • mamma till 2 frön

Har inge tips men tar tacksamt emot också. Min började tidigt och är nu 8-år!! och håller fortfarande på. Apotekets kom han tidigt på att man kunde suga bort och det smakade illa en stund sedan var det borta om han inte gick och tvättade sig förstås.

• Maggiepuh

min son blev nagelbitare strax innan han blev 3 år. Apotekets stop & väx fungerade inte för en sekund så vi fick tänka så det knakade. Kom på ca 6 månader efter att han började att han tyckte om att sitta vid datorna och spela ett barnspel när han blev hämtad från dagis (max 1 timme). En morgon sa jag till honom att om han biter på naglarna får han inte sitta vid datorn. Granskade naglarna när jag hämtade honom på dagis och såg jag nya spår i naglarna blev det ingen dator den dagen. Det tog ca 2 veckor efter det innan jag kunde klippa naglarna på honom igen. Än idag påminner han sig om att man inte får bita på naglarna om man vill sitta vid datorn.

Ta bort något som era barn värkligen gillar och uppskattar när de biter på naglarna.
    Lycka till.

• tokrulle

Sonen har bitit i flera månader, jag tjatar....han slåss när man säger till...pappa biter oxå...tjatat på honom i 10 år.....stopp & väx hjälper inte.....tar GÄRNA emot tips!

• pussgurkan86

jag biter fortfarande på mina naglar och jag är snart 23 år. har gjort det sedan jag var liten.

tror inte det finns något att göra åt det.

Svar på tråden Nagelbitning