Tråden för oss äggdonatorer 10
Marelb skrev 2011-01-22 07:31:42 följande:
Jag har funderat på en sak efter att ha läst DN för ett tag sen. Det var en artikel om ett par som tagit emot ägg. Lyckades hitta artikeln... www.dn.se/insidan/insidan-hem/anneli-fodde-ba... Grejen är att JAG INTE VILL medverka till att ett par i denna situation får barn FÖRE de som är BARNLÖSA!!!! Blir så fruktansvärt irriterad! De gjorde tack och lov behandling utomlands men de har ändå gjort massa prover mm i Sverige. Lugna ner mig någon och säg att detta par absolut inte skulle få hjälp i Sverige!! De borde inte fått göra prover eller ngt här, det är ju min åsikt. Tycker inte det är en rättighet att få en/två sladdisar när man redan har barn. Syskon OK men de hade typ 3-4 barn innan???
Så Nej, hon går inte på något sätt "före" de som är barnlösa och köar i Sverige. Hon är inte "i systemet" överhuvudtaget utan har hittat egna vägar. Vilket i sig är starkt gjort, tycker jag. Man måste inte vika sig bara för att samhället inte kan hjälpa, man kan hitta egna vägar. Och det gjorde hon. Och fick såna otroligt fina grabbar! DET är häftigt!